Review door op 12/07/2012

• Teksten
  • Samenspel Muziekanten
  • Zang
  • Concept
  • De rest dat ik nog niet opgenoemd heb
  • Geen zwakke punten

Voor het derde album van progressievemetalband Seventh Wonder, heeft de band een risico genomen. De band heeft namelijk een conceptplaat gemaakt. De band heeft het zich niet makkelijk gemaakt, het is een moeilijk te doorgronden concept. De basis is makkelijk te begrijpen maar aan het einde heb je toch nog wat vragen over, waardoor je de plaat nog een keer aanzet. En nog een keer, en nog een keer. Ikzelf zit inmiddels rond de 120 keer. En vind dit dan ook een zeer geniale plaat geworden.

Kaboem! Een bliksemschicht slaat in als je de plaat aanzet, regen valt langs je ramen naar beneden. Er word gepraat door de twee mensen die in de auto zitten. De auto Crasht. Deze intro volgt een toepasselijke inleiding van het concept verhaal wat nog komen gaat.

In het concept volg je de familie van de bestuurder in de auto, deze man is namelijk in coma geraakt tijdens het auto ongeluk. Heerlijk word je meegezogen in liefde, het verdriet van zoon, vader en vrouw, verder volg je de beste man in de comastad Mercy Falls. Dit word allemaal ondersteunt door gesproken stukken, geniale muziek en tekstueel gezien. Vooral de teksten voegen veel waarde toe aan het hele album.

Dit album is zo geniaal dat het geen nut heeft om een aantal nummers los te bespreken. Dit omdat alles zo mooi een geheel vormt dat het, het album niet ten goede komt. Het enige nummer dat ik wel los wil bespreken. Want het hele album bouwt namelijk op naar het nummer The Black Parade. In dit nummer valt alles namelijk op zijn plek. Het concept word afgerond en ook de bandleden geven alles in dit nummer. By Far het beste nummer van de plaat.

Seventh Wonder heeft zich in dit album overtroffen en de score die ik dit album ga geven is een beetje riskant. Maar goed mijn mening is dat dit album niet beter kon dan hoe ze het nu hebben afgeleverd. Ik blijf alleen met een vraag zitten. Waarom neemt de dokter beenmerg af bij de zoon van de man die ik coma ligt, terwijl…………. O nee daar komen jullie vanzelf wel achter.

100/100

Tracklist:

1. "A New Beginning" - 3:05