Seventh Wonder - Become

Review door op 12/07/2012

• Zang
  • Samenspel Bandleden
  • Dream Theater Invloeden

Hier heb ik hem dan in mijn handen, het debuutalbum van de veel belovende progressivemetalact Seventh Wonder. De band heeft hiervoor al twee demo’s uitgebracht die erg veel lovende kritieken heeft gekregen van de media. Nadat ze op de twee demo’s verschillende zangers hebben gebruikt, is er nu gekozen voor een vaste namelijk Andi Kravljaca. Andi Kravljaca is een zanger die we allemaal we kunnen kennen van Sillent Call. Echter nog voor de release van deze plaat is Andi vervangen voor een nieuwe zanger, Tommy Karevik is de nieuwe frontman van Seventh Wonder. Deze zullen we de komende tijd live kunnen bewonderen tijdens een van de tours van Seventh Wonder.

Zo het vaste inleidingspraatje hebben we inmiddels gehad, dus nu is het tijd om het te hebben over waar het werkelijk over gaat. De muziek. Become is een degelijk progressief album geworden met nog redelijk veel Dream Theater invoeden in de muziek. De muziek bevat catchy refreinen en een zeer goede zanger. Het album is erg afwisselend qua balades en de stevige progressieve nummers. Like Him is bijvoorbeeld een lekker stevig nummer waarin bassist Andreas Blomqvist en gitarist Johan Liefvendahl hun kunsten lekker kunnen vertonen. De twee zijn dan ook meteen de sterren van de band. Het samenspel van deze twee is subliem te noemen en zeer strak. Daarnaast kan ook zanger Andi Kravljaca genoeg zijn kwaliteiten tonen. Bijvoorbeeld in het nummer Temple in the Storm krijgt hij alle ruimte om eens zijn stem goed te laten horen.

Al met al is dit een prima debuut, dat de verwachtingen na de twee voorgaande demo’s helemaal inlost. Verplichte kost voor iedere progressievemetalfan.

73/100

Tracklist: