Voorbereidingen Graspop
Eerste ongelezen • 5 berichten
• Pagina 1 van 1
- Itseasy
- Ashladan member
- Feedback:
Voorbereidingen Graspop
Hallo beste mensjes,
Dit jaar word mijn eerste graspop en 2e festival ooit.
Ik heb het forum al beetje doorzocht op gelijke berichten maar die zijn ofwel oud of maar voor 1 dag.
Ik ga samen met een vriend.
dus ok zou graag weten wat je nodig hebt graspop voor Donderdag t/m maandag.
Bedankt alvast en iedereen alvast een geweldig festival!
Dit jaar word mijn eerste graspop en 2e festival ooit.
Ik heb het forum al beetje doorzocht op gelijke berichten maar die zijn ofwel oud of maar voor 1 dag.
Ik ga samen met een vriend.
dus ok zou graag weten wat je nodig hebt graspop voor Donderdag t/m maandag.
Bedankt alvast en iedereen alvast een geweldig festival!
0
Advertisement
- Lord Lexy

-
- Feedback:
Re: Voorbereidingen Graspop
Wat ik mee had toen ik voor het eerst drie dagen ging:
Slaapgerief:
Voedsel: in feite kan je alles wat niet bederft op vier dagen en niet te veel tijd nodig heeft om klaar te maken, meepakken.
EDIT: een plooistoeltje is inderdaad ook niet te vergeten. Je kan in Decathlon opplooibare driepikkeltjes meepakken: zeer compact maar het zit wel goed. Zeker als het moest regenen is zo'n zeteltje handig: dan zit je niet in de modder.
Slaapgerief:
- Slaapzak
- Matje: moet niet dik zijn, maar het ligt wat warmer en ietsje beter dan de koude harde grond.
- Iglotentje, ideaal voor twee mensen met bagage
- Oordopjes: voor als je maat snurkt, voor als je luidruchtige buren tot in het midden van de nacht lawaai maken
Voedsel: in feite kan je alles wat niet bederft op vier dagen en niet te veel tijd nodig heeft om klaar te maken, meepakken.
- Eten in blik: worsten, bonen in tomatensaus, sardientjes,...
- Sandwiches of brood
- Spaghetti, maar dan moet je wel een gasvuurtje meehebben.
- Voldoende water en niet alcoholische drank: alcohol droogt uit, en zeker na een lange dag op de weide zal je nood hebben aan rehydratatie.
- Bier!
- Voor iets uitgebreidere warme maaltijden kan je altijd terecht op de weide zelf op bij de kraampjes in de buurt.
EDIT: een plooistoeltje is inderdaad ook niet te vergeten. Je kan in Decathlon opplooibare driepikkeltjes meepakken: zeer compact maar het zit wel goed. Zeker als het moest regenen is zo'n zeteltje handig: dan zit je niet in de modder.
0
Laatst bijgewerkt door Lord Lexy op 17 mei 2011, 20:26, in totaal 1 keer bewerkt
- pigkiller

- Feedback:
tent
slaapzak
kledij + afhankelijk van het weer iets voor de regen dat je niet 3 dagen in de regen moet lopen
schoenen aandoen waar je 3 dagen mee kan rondlopen
geld en eventueel iets waar je je geld veilig in kan wegsteken
bier voor op de camping
eten en vuurtje ofzo voor op de camping
Je graspop ticket
zonecreme als je dat nodig hebt
en het belangrijkste: iets zonder alcohol best water!
(ofwel koop je het daar in dessel ofzo )
slaapzak
kledij + afhankelijk van het weer iets voor de regen dat je niet 3 dagen in de regen moet lopen
schoenen aandoen waar je 3 dagen mee kan rondlopen
geld en eventueel iets waar je je geld veilig in kan wegsteken
bier voor op de camping
eten en vuurtje ofzo voor op de camping
Je graspop ticket
zonecreme als je dat nodig hebt
en het belangrijkste: iets zonder alcohol best water!
0
- MissMetal
- The number of the beast
-
- Feedback:
Tent (tip: koop geen zo'n groene van decathlon, heel de camping staat ermee vol, dus eer je die van jou gevonden hebt ben je serieus wat tijd kwijt)
slaapzak (ik heb zo'n sleep-in-bed toestand van decathlon, met matje ingebouwd http://www.decathlon.be/NL/sleepin-bed- ... -67867556/)
fleece dekentje (want 's avonds op de camping is het freaking cold, dus heb ik altijd extra mee)
plooistoeltje
campingrugzak
een extra paar schoenen (maat van me is op dag 1 ooit in een beek gevallen met zijn zatte kl*ten, en had geen extra schoenen mee :D )
teensletskes voor op de camping
Toiletgerief: tandenborstel, tandpasta, shampoo, douchegel, deo, zonnecreme, dagcreme (ik word wat ouder, dus rimpelgevaar is aanwezig :D ) eventueel schmink (maar daar begin ik niet mee), compeed plakkers voor blaren, pleisters, motilium, imodeum, dafalgan, de pil, condooms (als je wilde plannen hebt), klein busje ontsmettingsmiddel (want de rij aan ehbo is gigantisch), haarborstel, rekkerkes, vochtige doekjes (voor overdag te ontstoffen)
Kleren: elke dag verse t-shirt, 1 hoodie, zo'n goedkoop regenfrakske dat je kunt opplooien tot mini-formaat, ondergoed voor elke dag, kousen, trainingsbroek en t-shirt voor het slapen, twee extra broeken buiten die die je al aanhebt (ik hou er altijd een over voor de dag van vertrek, kwestie van niet stinkend en vol stof terug de beschaving binnen te komen), pet (zeker nodig als het zonnig is, anders heb je zo een zonneslag), polsbandje met rits waar je je gmm coins in kunt steken (zoals deze: http://www.large.nl/bin/shop.php?prog=s ... cle=890409 ), pet, zonnebril
Handdoek, badhanddoek
Eten: enkel een grote hoeveelheid chips (bij voorkeur pringles, kunnen niet ontploffen in je rugzak) en koekskes (zonder chocola, want die smelt in je rugzak)
Kauwgom
Sigaretten voor heel het weekend
Extra aansteker(s)
Koeltas met bevroren flesjes water als koelelement, en dan nog wat niet-bevroren flesjes water, bier en aquarius (helpt goed tegen kater, omdat je snel gehydrateerd wordt)
gsm-lader op AA batterijen (zoals deze: http://www.festivalking.com/draagbare-t ... lader.html )
Extra voorraad AA-batterijen voor de gsm lader
Fototoestel
Alcoholstift (altijd leuk om slapende vrienden te bekladden)
sommigen nemen duct-tape mee, just in case
Eventueel een karreke om all of the above op te zetten tijdens de helse wandeling naar de camping. Let op dat het karreke niet te groot is, check de gmm site voor de regels
Ohja: oordopjes voor op 't veld, en van die gele goedkope oordopjes voor 't slapen
en uw ticket natuurlijk!
slaapzak (ik heb zo'n sleep-in-bed toestand van decathlon, met matje ingebouwd http://www.decathlon.be/NL/sleepin-bed- ... -67867556/)
fleece dekentje (want 's avonds op de camping is het freaking cold, dus heb ik altijd extra mee)
plooistoeltje
campingrugzak
een extra paar schoenen (maat van me is op dag 1 ooit in een beek gevallen met zijn zatte kl*ten, en had geen extra schoenen mee :D )
teensletskes voor op de camping
Toiletgerief: tandenborstel, tandpasta, shampoo, douchegel, deo, zonnecreme, dagcreme (ik word wat ouder, dus rimpelgevaar is aanwezig :D ) eventueel schmink (maar daar begin ik niet mee), compeed plakkers voor blaren, pleisters, motilium, imodeum, dafalgan, de pil, condooms (als je wilde plannen hebt), klein busje ontsmettingsmiddel (want de rij aan ehbo is gigantisch), haarborstel, rekkerkes, vochtige doekjes (voor overdag te ontstoffen)
Kleren: elke dag verse t-shirt, 1 hoodie, zo'n goedkoop regenfrakske dat je kunt opplooien tot mini-formaat, ondergoed voor elke dag, kousen, trainingsbroek en t-shirt voor het slapen, twee extra broeken buiten die die je al aanhebt (ik hou er altijd een over voor de dag van vertrek, kwestie van niet stinkend en vol stof terug de beschaving binnen te komen), pet (zeker nodig als het zonnig is, anders heb je zo een zonneslag), polsbandje met rits waar je je gmm coins in kunt steken (zoals deze: http://www.large.nl/bin/shop.php?prog=s ... cle=890409 ), pet, zonnebril
Handdoek, badhanddoek
Eten: enkel een grote hoeveelheid chips (bij voorkeur pringles, kunnen niet ontploffen in je rugzak) en koekskes (zonder chocola, want die smelt in je rugzak)
Kauwgom
Sigaretten voor heel het weekend
Extra aansteker(s)
Koeltas met bevroren flesjes water als koelelement, en dan nog wat niet-bevroren flesjes water, bier en aquarius (helpt goed tegen kater, omdat je snel gehydrateerd wordt)
gsm-lader op AA batterijen (zoals deze: http://www.festivalking.com/draagbare-t ... lader.html )
Extra voorraad AA-batterijen voor de gsm lader
Fototoestel
Alcoholstift (altijd leuk om slapende vrienden te bekladden)
sommigen nemen duct-tape mee, just in case
Eventueel een karreke om all of the above op te zetten tijdens de helse wandeling naar de camping. Let op dat het karreke niet te groot is, check de gmm site voor de regels
Ohja: oordopjes voor op 't veld, en van die gele goedkope oordopjes voor 't slapen
en uw ticket natuurlijk!
0
If people were meant to POP out of bed, we'd all sleep in toasters
5 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Graspop metal meeting