Ashladan op Facebook Ashladan op Twitter Ashladan op Google Plus Ashladan forum feed

Graspop 2012 wishlist

Headbangen maar!
Ashladan member
Feedback:

Re: Graspop 2012 wishlist

Ongelezen berichtdoor Matt » 10 feb 2012, 12:08

puur voor de lol zou ik powerglove nog graag op graspop willen zien :headbang: :lol:

Zijn metal covers van bekende games, inclusief pokemon, tetris, zelda,...

*nerdgasm*
0

Advertisement

ashladan crew
Feedback:

Ongelezen berichtdoor cedric » 10 feb 2012, 12:42

Luxas schreef:
cedric schreef:
Luxas schreef:Voor deze editie nog graag Mastodon, Sunn O))), Baroness, Kylesa, Neurosis, The Sword, Steak Number Eight, Orange Goblin en als headliner Tool :wink:

Ge zijt Blue Öyster Cult vergeten :p

neen, volgens mij kan u onmogelijk mijn wishlist bepalen

Iedere normale mens zou snappen als ik dit zeg, dat ik bedoel doe Blue Öyster Cult erbij en je hebt mij wishlist.
Gij denkt dat ik over uwen smaak bezig ben :s
0
Spoiler
23/05 Judas Priest - Lotto Arena
28/05 Metallica - Soundgarden - Mastodon - Channel Zero - Gojira - Ghost
22/06-24/06 Graspop Metal Meeting 2012
30/03 Main Square - Pearl Jam
02/08-04/08 Wacken Open Air 2012
18/08 Pukkelpop - Foo Fighters
15/10 Sabaton
03/12 Deep Purple (?)
15/12 De Kreuners

ashladan crew
Feedback:

Ongelezen berichtdoor cedric » 10 feb 2012, 12:43

Matt schreef:puur voor de lol zou ik powerglove nog graag op graspop willen zien :headbang: :lol:

Zijn metal covers van bekende games, inclusief pokemon, tetris, zelda,...

*nerdgasm*

Zou wel leuk zijn zoiets :headbang:
Vorig jaar hadden ze Blaas of Glory. Dit jaar zoiets?
0
Spoiler
23/05 Judas Priest - Lotto Arena
28/05 Metallica - Soundgarden - Mastodon - Channel Zero - Gojira - Ghost
22/06-24/06 Graspop Metal Meeting 2012
30/03 Main Square - Pearl Jam
02/08-04/08 Wacken Open Air 2012
18/08 Pukkelpop - Foo Fighters
15/10 Sabaton
03/12 Deep Purple (?)
15/12 De Kreuners

ashladan crew
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Lord Lexy » 10 feb 2012, 13:00

Afbeelding

Ik heb al eens wat van de band gehoord, en het lijkt me wel eens tof. Een andere band in dezelfde richting is Grailknights: ze spelen wel geen covertjes van games en series, maar hun optredens zijn altijd een interactief gebeuren met het publiek.

Afbeelding
(verouderde foto, de blauwe en de rode zijn vervangen)

Meer info over de band in een interview op deze site :mrgreen:

Humor en metal, het moet kunnen!
0

Ashladan member
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Matt » 10 feb 2012, 13:50

stel u voor, heel de weide dat pokemon theme song zingt. Hoe fucking awesome zou dat wel niet zijn? :-D

grailknigts ziet er ook wel awesome uit
0

Ashladan member
Feedback:

Ongelezen berichtdoor lost_soul_DT » 20 feb 2012, 15:05

de namen die ik nog wel graag toegevoegd zou zien aan de Graspop affiche:
- Dream Theater
- Opeth
- Katatonia
- Into Eternity (hoogst onwaarschijnlijk, maar kzou het wel zeer tof vinden :D )
0

Ashladan Hero
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Yobo » 21 feb 2012, 15:07

Namen van vandaag doen me niet heel veel, hoewel ik denk ik wel de moeite ga nemen om naar Lagwagon en Gojira te kijken. En eventueel ook nog My Dying Bride.

Wanneer gaan ze nou namen als Symphony X,Opeth, Insomnium, Dark Tranquillity en Soilwork bekend maken? :(
0
Walk among the shadows
Leave your mark behind
Lose yourself into grey mass
Make statement of your life

Ashladan member
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Saint of killers » 21 feb 2012, 20:09

Ik zou graag wat meer power en folk zien:
Turisas,korpiklaani,finntroll,eluveitie,hammerfall,firewind,...
+Annihilator
Maar dit is toch imo de beste graspop affiche ooit
0
Thor, Odin's son, protector of mankind, ride to meet your fate, your destiny awaits!
Valhalla!Deliverance ! Why've you ever forgotten me?
All we need is blood!

ashladan crew
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Lord Lexy » 21 feb 2012, 21:27

Saint of Killers: met je eerste bewering ben ik het eens, met de tweede niet. Meer power en folk, ja! Maar beste affiche... Te weinig bands die me echt enthousiast maken, en na het verdwijnen van Black Sabbath is dat nog minder zo.
0

Ashladan Hero
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Yobo » 21 feb 2012, 21:58

Lord Lexy schreef:Saint of Killers: met je eerste bewering ben ik het eens, met de tweede niet. Meer power en folk, ja! Maar beste affiche... Te weinig bands die me echt enthousiast maken, en na het verdwijnen van Black Sabbath is dat nog minder zo.

Bent het met je eens, zie inderdaad heel veel mensen dit roepen. Ik wil niet zeggen dat het slecht is, als je bands als Machine Head, Slayer en Megadeth op één festival hebt staan, doe je het gewoon niet slecht. Maar ik mis voorlopig de echte namen die voor mij 100% de doorslag geven, het zijn heel veel bands, op bovenstaande na, van: "nu ik er toch ben, kan ik wel even gaan kijken". Heb op zich ook wel cd's van andere bands staan die voor dit jaar zijn bevestigd, maar het zijn bij lange na niet mijn favoriete bands. In tegenstelling tot vorig jaar, met bands als Epica, Iced Earth, Arch Enemy, Firewind, Opeth, Soilwork, en Amorphis. Maar voorlopig mis ik dit soort bands nog. Want voor mij is het feestje al compleet als één van deze bands er staan.
0
Walk among the shadows
Leave your mark behind

ashladan crew
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Lord Lexy » 21 feb 2012, 22:18

Yobo schreef:... het zijn heel veel bands, op bovenstaande na, van: "nu ik er toch ben, kan ik wel even gaan kijken". Heb op zich ook wel cd's van andere bands staan die voor dit jaar zijn bevestigd, maar het zijn bij lange na niet mijn favoriete bands.

Ja, dit is gewoon wat ik denk!
0

Ashladan Hero
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Yobo » 21 feb 2012, 22:45

Zit voor de gein is op de site van Summer Breeze te kijken, daar mag Graspop wel wat namen van overnemen, verdomme zeg:
Alcest
Before the Dawn
Be'Lakor
Darkest Hour
Dark Tranquillity
Epica
Firewind
Ghost Brigade
Graveworm
Iced Earth
Insomnium
Lacuna Coil
0
Walk among the shadows
Leave your mark behind

ashladan crew
Feedback:

Re: Graspop 2012 wislist

Ongelezen berichtdoor Lord Lexy » 22 feb 2012, 12:34

Zoals men op school zegt, door herhaling leer je het. Vandaar nog eens een update :mrgreen:

Graspop, graag meer power en folk/pagan metal aub!

- Ahab: funeral doom metal, heerlijk voor een uurtje zwaarmoedigheid in de metaldome!

- Bal-Sagoth: moest Graspop deze mannen kunnen strikken... Ideaal voor de metal dome! Epische, bombastische, symfonische en in feite onbeschrijflijke battle metal van de bovenste plank.

- Cruachan: heerlijke Ierse folk/black metal die wel wat rauwer klinkt.

- Dibbukim: Jiddische folk metal. Het is eens iets helemaal anders, een nieuwe kijk op het genre.

- Falconer: power metal met folkinvloeden. De kenmerkende, vaste en heldere stem van zanger Mathias Blad heft de muziek van de band zonder problemen naar een hoger niveau. En hun in 2011 verschenen Armod was een erg fijne plaat!

- Finntroll: de folk metal van deze Finnen werkt keer op keer, en dat bleek ook in 2009.

- Grailknights: een klein uurtje meelachen met superhelden in strakke pakjes, dat kan alleen maar fijn zijn, toch?

- Hammerfall: toegegeven, de laatste twee, drie platen van dit Zweedse heavy/powermetalgezelschap konden me niet zo bekoren, maar de oudere werkstukken van de band zijn en blijven meer dan de moeite waard.

- Heidevolk: Nederlandse folk metal. Met Batavi leverde de band een dijk van een plaat af, succes verzekerd!

- Hollenthon: extreme symphonic metal met folkinvloeden. Ik zou de band alleen al willen zien om de intro van On the Wings of a Dove te horen.

- Iced Earth: ja, de band stond in 2011 ook al op de bühne in Dessel, maar niet met nieuwe zanger Stu Block, en niet met de goeie plaat Dystopia.

- Immortal: ik dacht dat die bezig zijn met een nieuw album, dus waarom geen presentatie op GMM?

- Iron Maiden: voor mij een headliner die altijd werkt. Na Pukkelpop 2009 en Rock Werchter 2010 is het tijd dat deze mannen terugkeren naar het enige Belgische festival dat ze verdienen, en het enige Belgische festival dat hen verdient!

- Lemuria: Belgische black-ige metal. Deze mannen verdienen echt wel een label, en wie weet vinden ze dat na een optreden op Graspop wel... Bovendien is hun nieuwste album erg goed ontvangen.

- Månegarm: Zweedse folk metal, hoeveel meer uitleg heeft een mens nodig?

- Manowar: haalbaar? Geen idee. Punt is wel dat ik deze band overijdele, overrijpe en zichzelf aanbiddende bende graag eens aan het werk wil zien. Sinds 2000 is er weinig goeds meer uit de koker van de band gekomen, op enkele goede songs na, maar dat neemt niet weg dat de eerste platen van Manowar er nog steeds staan als een huis. En om eerlijk toe te geven, ik ben benieuwd hoeveel een Manowarconcert verschilt van dat van een "gewone" band.

- Melechesh: black metal uit het Midden-Oosten. Wat Nile met death metal en Egypte doet, doen deze mannen met black metal en Mesopotamië

- Primordial: goed voor een uurtje stevige mistroostigheid.

- Rhapsody of Fire: twee jaar, twee albums en een EP... Echt jammer dat gitarist/songschrijver Luca de band verlaat, maar dat doet uiteraard niets aan het oude werk af.

-Luca Turilli's Rhapsody: een Rhapsody band met Luca Turilli, dat kan alleen maar goed zijn!

- Skálmöld: viking metal uit IJsland en een knaller van een debuut! Dit ligt bij mij in de bovenste la op dit moment. Bovendien heeft de band te kennen gegeven dat er aan een nieuwe plaat wordt gewerkt en dat die ergens in de lente in de winkels zou moeten liggen. De band maakte voor zijn debuut verscheen zelfs zo'n goede indruk dat ze voor de release van Baldur al op Wacken mocht spelen.

- Unleashed: viking death metal, met een nieuwe plaat die op 20 april in de rekken verschijnt.

- The Vision Bleak: gothic "horror" metal. Mijn favoriete band, The Vision Bleak betekent keer op keer een dijk van een optreden en onklopbare songs die het duistere niet schuwen maar wel lekker wegrocken.

- Triptykon: het geluid stond dit jaar zo afschuwelijk slecht dat dit optreden op niet veel trok. Dit moet rechtgezet worden.

- Turisas: zoals de folkmetalband in zowel Biebob als in Hof ter Lo bewees, is het voor dit Finse gezelschap geen enkel probleem om de massa uit zijn hand te laten eten. Het beukt, het swingt, en dat op een erg epische manier.

- Týr: progressieve viking metal

- Yggdrasil: folk metal
0
Laatst bijgewerkt door Lord Lexy op 23 feb 2012, 15:53, in totaal 1 keer bewerkt

Ashladan newbie
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Diva_Catharina » 23 feb 2012, 15:23

Ik denk dat we deze wss mogen verwachten: Slash - Motley :guitarist: - Within Temptation (toogmomentje) - Nightwish (mss als ze de zangmonitor afzetten :evil_burn: )

en verder mogen ze er: Steel Panther - Anthrax - Opeth - Five Finger Death Punch - Lacuna Coil - Murderdolls - Sonata Arctica en Def Leppard bij zwieren :excellent:

En dase da maar rap doen, want kword da hier :puke: muug me hun getrammelant ze :angel-devil:
0

ashladan crew
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Lord Lexy » 23 feb 2012, 15:52

Diva_Catharina schreef:Within Temptation (toogmomentje)

Goh, geef me dan maar een band die ik wel te pruimen vind en dan zal ik wel togen als een ander dood moment.
0

Share / Delen

• VorigeVolgende

Keer terug naar Graspop metal meeting