Ashladan op Facebook Ashladan op Twitter Ashladan op Google Plus Ashladan forum feed

Graspop 2011 verslag

Headbangen maar!
Ashladan newbie
Feedback:

Re: Graspop 2011 verslag

Ongelezen berichtdoor DarkBee » 14 jul 2011, 20:41

Panzerjäger schreef:
mrds schreef:@Panzer, haha wa een bende falers zijn da :lol:

haha, Ik dacht hetzelfde. heb mn scherm een paar gerefreshed toen ik het zag, kwou t eerst nie geloven :lol:
heb dan naar die persoon die me de link gegeven had, teruggeschreven dat hij me het telefoonnummer van de Fenriz moest geven :evil_burn:

Het blijkt nu een grap te zijn geweest.
0

Advertisement

Ongelezen berichtdoor joep_dominicus » 19 jul 2011, 01:26

Beetje laat, maar beter laat dan nooit :p
vrijdag
Sepultura: dik in orde, dit jaar gelukkig niet opnieuw in de metal dome :p. meteen een grote moshpit (dit jaar had ik me voorgenomen veel meer mee te doen) die wel héél heftig was, zelfs mijn ervaren vriend gaf het toe. Ook voor de eerste keer gecrowdsurfd op graspop, én voor het eerst meegedaan aan een wall of death (die jammer genoeg wel wat mislukt was :p speciale show dus voor mij persoonlijk :-D Reactie was veel beter bij de oude nummers.
Korn: waar we eerst stonden was het geluid heel slecht (teveel bas), door de moshpits konden we meer naar het midden komen waar het al veel beter was, stonden uiteindelijk bijna op de eerste rij :-D goede show, goede sfeer, alleen spijtig dat veel klassiekers werden samengevoegd tot een grote medley en dus niet volledig gespeeld werden.
Epica: kende ik niet zo goed, maar aangezien ik dichtbij wou staan voor Iced Earth ben ik maar gaan kijken, en wat een verrassing! :-D heb alleen maar de tweede helft gezien maar wat ik heb gezien klonk erg goed, mooie stem, goede grunts en gitaren, veel overtuigender dan op cd. ontdekking van het weekend!
Iced Earth: stond helemaal vooraan vlak voor gitarist John Schaffer! :-D de groep speelde heel strak en zanger Matt Barlow was fantastisch, ook al was het waarschijnlijk zijn laatste show met Iced Earth in België ooit. Het geluid kon misschien iets beter, maar kom. nog een plectrum van Schaffer gevangen en het kon niet meer stuk.
Scorpions: goede show. verwachtte er niet zo veel van maar viel goed mee. goede nummers, mooie backdrop, maar de reactie van het publiek was redelijk flauw, en die veel te lange drumsolo had voor mij ook niet gehoeven.

zaterdag
Kylesa: gewoon goed. geluid kon beter, maar de psychedelische sfeer was er wel. elk nummer dat ik kende hebben ze gespeeld, maar toch miste er iets, wat weet ik niet juist.
Black Label Society: eerste 3-4 nummers gezien, klonk goed maar ging weg omdat ik Triptykon wou zien.
Triptykon: hoge verwachtingen van Tom G Warrior's nieuwe groep, maar die werden niet helemaal ingelost. Reden: het slechte geluid. Bas stond véél te luid waardoor de gitaren amper hoorbaar waren. Doordat de groep erg strak speelde en de goede setlist die bestond uit nummers van zowel verschillende Celtic Frost albums als het debuut van Triptykon was het uiteindelijk toch nog een goede show.
Channel Zero: derde keer dat ik ze zag, en misschien wel de beste keer. De nieuwe nummers klonken erg goed. Halverwege ging ik weg omdat ik een goede plaats wou hebben voor Arch Enemy.
Arch Enemy: ongelooflijk! Aan de sfeer die er hing voor het optreden en de grote belangstelling voor de groep de afgelope tijd wist ik dat dit goed ging worden, maar dit had ik nooit verwacht! Alles klopte gewoon: de muziek, het geluid, de sfeer, de setlist, de moshpit,... Nemesis was het absolute hoogtepunt, crowdsurfen en tegelijk het refrein van dit geweldige nummer meebrullen, dit optreden zal ik niet snel vergeten! :-D

zondag
Anvil: was wel ok, niets speciaals. De groep speelde een voorspelbare set met zowel oude nummers (march of the crabs, 666, metal on metal,..) als nummers van het nieuwe album Juggernaut Of Justice. Na een tijdje klinkt het allemaal hetzelfde en wordt het wat saai. Toch heb ik veel respect voor deze groep voor hun doorzettingsvermogen.
Kreator: een van de betere thrash metal groepen. Erg goed geluid, enthousiaste fans, wat ook te merken was aan de grote moshpits die toch wat te hevig waren voor mij :p alleen spijtig dat ze Impossible Brutality niet gespeeld hebben. voor de rest was het dik in orde.
Mastodon: mijn favoriete groep! :-D naar dit optreden had ik enorm uitgekeken en ik was zeker niet teleurgesteld. Ik had helemaal vooraan gestaan hadden die fans van Avenged Sevenfold en Slipknot niet de hele eerste twee rijen al de hele dag lang ingenomen. Hoe dan ook, de groep speelde enorm strak, had een fantastisch geluid waarbij de bas nu eens niet storend maar gewoon zalig was, en de setlist was ook erg goed. heb van elke seconde genoten. na afloop had ik zelfs de indruk dat heel wat mensen die Mastodon niet echt kenden onder de indruk waren, ondanks hun ontoegankelijke stijl. Het beste optreden van het weekend!
Avenged Sevenfold: na lang twijfelen besloot ik dan toch om te gaan kijken, want op de laatste albums staan toch enkele goede nummers. De sfeer en het geluid waren erg goed en de groep was duidelijk op dreef. Het is dat Opeth direct hierna speelde anders had ik het hele optreden uitgekeken.
Opeth: een van mijn favoriete bands. gelukkig stonden ze in de tent want daar komt hun unieke stijl het best tot zijn recht. Het geluid was erg goed en ook al zat er geen enkel nummer onder de 10 minuten tussen, toch werd het nooit saai. de droge humor van zanger Mikael Akerfeldt tussen de nummers door maakte het optreden alleen maar beter. Een van de betere bands van het weekend.
Cavalera Conspiracy: dit zou de vierde keer zijn dat ik een groep met en van Max Cavalera zou zien, maar dit was wel de slechtste keer. Om te beginnen was het geluid al erg slecht waardoor de nummers amper te herkennen waren en volgens mij heeft Max in totaal misschien 10 minuten gitaar gespeeld, voor de rest brulde hij maar watwillekeurige teksten. Dat deed de sfeer dan ook niet goed en stilaan verdwenen de pits dan ook of werden op zijn minst veel kleiner en rustiger. Op het einde was er nog een grote circle pit bij Roots Bloody Roots, maar daarna was het afgelopen. Een nogal jammer einde van een verder geslaagd weekend.

gemiste groepen
Diablo Blvd: graag gezien maar toch wat te vroeg voor ons :p
Judas Priest: erg graag gezien maar moest die avond nog ergens zijn. ben na Arch Enemy dan ook meteen vertrokken.
Steak Number Eight: zelfde reden als Diablo Blvd.
Gwar: ook erg graag gezien, maar speelde tegelijkertijd met Kreator.
Slipknot: misschien was ik nog gaan kijken, maar moest vertrekken want ik moest de volgende dag nog op school zijn (half 9!) :)
0

Ashladan Hero
Feedback:

Ongelezen berichtdoor r03l » 27 jul 2011, 16:36

Ragna schreef:
heavydeathmetal schreef:

- D.R.I.

Hier ook een elleboogstoot gekregen door 2 kerels die gewoon door de mensen stormden :P

:shock:

:oops:

Kan goed zijn dat dat mn maten geweest zijn. Anvil was gedaan en we zagen op de grote schermen dat D.R.I. al begonnen was (het was dé band waar we voor gingen) heb nog nooit zo hard gelopen maar heb denk ik niemand geraakt in de tent. Ik had een voorsprong op die 2 dus weet ik het niet zeker :?
Sorry voor het geval dat.
0

Share / Delen

• Vorige

Keer terug naar Graspop metal meeting