Ashladan op Facebook Ashladan op Twitter Ashladan op Google Plus Ashladan forum feed

Graspop 2010 verslag

Headbangen maar!
member
Feedback:

Graspop 2010 verslag

Berichtdoor Qro » 27 jun 2010, 12:16

Vrijdag op Graspop doorgebracht, en volgende bands gezien:

- Slayer: Sonisphere of niet, toch heel jammer dat zo'n legende 's namiddags om 16u moet optreden. Maar ondanks het belachelijk vroege uur en de concurrentie van Brazilië-Portugal waren er duidelijk veel mensen extra vroeg naar Dessel afgezakt. En uiteindelijk was er evenveel volk, en een pak meer ambiance, voor het hoofdpodium om 16u30 dan tijdens de headliner, 8 uur later, wat toch wel kan tellen als blamage voor de organisatie. Het geluid stond heel stil bij het begin, gelukkig werd dit na een drietal nummers verholpen. War ensemble, Seasons in the Abyss, Disciple, Angel of Death, Mandatory Suicide en afsluiters South of Heaven en Raining Blood waren de hoogtepunten in een droog afgewerkte maar toch intense set.

- U.D.O.: Bracht een mooie mix van eigen nummers en Accept-klassiekers (Princess of the Dawn, Metal Heart, Balls to the Wall). De groep klonk strak, het geluid zat goed, en Udo had er zin in. Niks op aan te merken dus. Door de vele meezingmomenten kon je je toch nog in een voetbalstadion wanen, gelukkig dan zonder vuvuzela's.

- Stone Temple Pilots: uitermate slap, geen ambiance. Het publiek liet duidelijk blijken dat STP niets te zoeken heeft op Graspop. Beste organisatie, als je in het vervolg weer een wurgakkoord afsluit met bands als Aerosmith die eisen dat je er hun support act bijneemt, betaal die mannen dan gewoon hun geld op voorwaarde dat ze niet optreden, of zet ze in de Metaldome.

- Doro: Goed dat dergelijke legende ook eens een plaatsje krijgt op Graspop, ook al wordt ze dan niet gepushed door Live Nation. Voor wanneer dan ook eens geld uittrekken voor Kreator, Sodom, Destruction, heren van Graspop? Marquee II was goed gevuld en Doro was goed bij stem, haar podiumpresence was wel vrij potsierlijk. Beste momenten van de set waren I rule the ruins, Always live to win, en zowaar ook Für Immer. Jammer: Udo noch Lemmy verschenen bij Doro op het podium (of vice versa), een gemiste kans.

- Motörhead: Motörhead bracht het vuur terug op de hoofdweide, voor het laatst die dag, zo zou later blijken. Ze speelden een mooie set, al kan je dan afdingen op sommige keuzes (Waarom 2 nummers van Kiss of Death en maar 1 van Inferno, hun beste album van de laatste 20 jaar? Waarom niets van Another Perfect Day, Bomber of Orgasmatron, terwijl een B-kantje als Cradle to the Grave wel in de lijst gesukkeld was?), maar met zo'n indrukwekkende song catalogus mag je verwachten dat die andere nummers de volgende keer dan wel weer aan bod komen. Behalve de meest bekende krakers (Iron Fist, Stay Clean, Metropolis, Killed By Death, Ace of Spades, Overkill - even zovele hoogtepunten) kregen we ook nog mooie versies van Just cos you got the power, The thousand names of God, In the name of tragedy en Over the Top.

- Saxon: Was headliner in Marquee II, en net als bij Sepultura in de Metaldome (waar je gewoon niet meer bij kon) barstte ook bij Saxon de tent uit zijn voegen. We slikken hierbij snel een opmerking over enkele groepen van het hoofdpodium die beter van plaats gewisseld hadden, maar weer in... Positief gezegd: doordat de tent overvol was en het geluid binnenin zeer goed tot zijn recht kwam, was een geweldige ambiance verzekerd. Wheels of Steel, The Eagle has Landed, Crusader en uiteraard Princess of the Night waren de hoogtepunten van een door het publiek zeer gesmaakte set. Denim and Leather werd opgedragen aan de nagedachtenis van RJ Dio en luidkeels meegebruld.

- Aerosmith: de kroniek van een aangekondigde teleurstelling. Aerosmith knoopte aan met de reeks van beledigend zwakke US-headliners die de laatste jaren door Live Nation op Graspop neergepoot worden. Stel je voor wat een dag dit geweest zou zijn met Rammstein of Iron Maiden als afsluiter. Maar liever kiest men namen die op papier groot lijken, maar in het echt al lang niets meer voorstellen of gewoon niet passen als headliner op 1 van de grootste Europese metalfestivals (zie ook Motley Crue, Marylin Manson, Kiss,...). Toys in the Attic als allerlaatste bisnummer was voor mij een leuke verrassing, maar toen was de wei al half leeggelopen. Je zag dit concert gewoon volledig inzakken naarmate de tijd vorderde. Na het initieel enthousiasme bij de openingsnummers sloeg de desinteresse bij het publiek toe, zo erg dat je verwonderd was dat er uberhaupt bisnummers gespeeld werden. Een nieuw dieptepunt in de recente serie: hoe test ik de loyauteit (en de portemonnee) van het Graspop-publiek tot ze echt niet meer komen opdagen...
0
Laatst bijgewerkt door Qro op 30 jun 2010, 13:32, in totaal 1 keer bewerkt

Advertisement

Ashladan newbie
Feedback:

Re: Graspop 2010 verslag

Berichtdoor Falcie » 28 jun 2010, 09:00

Ik alleen op zondag naar Graspop geweest en toch enkele goede dingen gezien. Atreyu als opener of mainstage: Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht maar was toch een serieuze meevaller. Necrophobic daarentegen viel dan weer tegen, had ik toch iets meer van verwacht. Vervolgens Evergrey, een band die toch nog veel werk aan de winkel heeft blijkbaar. Ook hier had ik iets meer van verwacht... Katatonia beloofde een eerste groot moment te worden op graspop voor mij, maar viel lichtjes tegen, allicht door de hoge verwachtingen, maar ook omdat ik de nieuwste CD persoonlijk geen hoogvlieger vind. Al bij al een zeer geslaagd optreden, maar kon beter volgens mij! Met Exodus volgde een band die weer heel goed meeviel, hetzelfde kan gezegd worden van Alestorm! Beiden niet echt intens meegemaakt, maar waren zelfs vanop een afstand zeker de moeite!
Na een schaduwpauze de draad weer opgepikt tijdens Behemoth, die voor mij ook zeer sterk waren, sterker dan verwacht! Killswitch Engage zou mijn tweede topmoment van de dag moeten worden en dat was het ook, alleen het gezever tussendoor was er soms een beetje teveel aan. Unearth in Marquee 2 was zeker ook de moeite, net als Hatebreed, waarvoor ik, raar maar waar, zeer weinig verwachtingen had. Gelukkig heb ik mijn mening over hun kunnen aanpassen in de goede zin! HET topmoment kwam daarna, in Marquee 1, met Amon Amarth. Zeer hard naar uitgekeken en ze hebben de hoge verwachtingen zonder problemen ingelost. Ook geweldig hoe het lange intermezzo door het technische mankement ingevuld is geweest. Geniaal! En dan tenslotte KISS als afsluiter. Tja, daar valt weinig over te zeggen eigenlijk, de moeite om eens even te bekijken, maar te min voor mij als afsluiter van de jubileumeditie van Graspop.
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor met@lgod » 28 jun 2010, 10:43

ik ben allen de vrijdag geweest en met het warme weer is dit mijn conclusie:

min: - den billy heeft nix te zoeken in dessel
- STP zanger was zo kroket als iets (mushrooms ) en graspoppers hadden eindelijk een moment om te apperitieven en eten
- sepultura in de metaldome --> die er geweest waren tof, die er ni in geraakten pech
- afsluiter aerosmith mijn bonnekes opgedronken en halverwege naar huis

plus: -udo-> strakke show veel ambiance ;happy
- slayer -> veel te vroeg maar veeeeel volk ( eerste liedje geluid ni goed) maar goede set :guitarist:
- stukje doro en tarja gezien ( live mijn ding niet - persoonlijke smaak) maar tentjes goed vol
-motorhead -> voor mij den headliner van den dag, strak en goed optreden niets op aan te merken :headbang:
- saxon -> amaai wat een sfeer , en een set vol hits, een bomvolle tent, een extra toetje van een superleuke dag
- motorhead t-shirt gekocht ( zwart wit met tour op)
- nergens TE druk om eten,tokens of drinken ( pipi ) te gaan halen (doen)
0
Do I care if you hate me? Do you wanna know the truth?
C'est la vie....adiós....good riddance....fuck you!

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor kurtlamberigts » 28 jun 2010, 12:07

http://kurtlamberigts1.skynetblogs.be/post/7986671/graspop-verslag-2010

foto's staan al online 225 stuks gok ik

verslag zal in de loop van de vroege namiddag volgen van 2d graspop.
0

Ashladan newbie
Feedback:

Berichtdoor mjiende » 28 jun 2010, 12:15

man man man...na 3 dagen GMM twee uur in uw bed om dan te gaan werken. tzal iets trager gaan dan anders denk ik

Toffe editie achter de rug met meevallers en tegenvallers. Dat Kiss en Aerosmith niet mijn ding waren werd alleen bevestigd maar vond dat niet zo erg. Heb de voorbije dagen zo'n 21 concerten kunnen meepikken en genieten en dat is voor mijn leeftijd een serieuze prestatie.
Wat voor mij tegenviel was Channel Zero mss waren de verwachtingen te hoog na de strakke show in de AB. Maar nu constant gezever tussen de nummers wat de shwung er helemaal uithaalde. Jammer maar ik heb al tickets voor volgend jaar dus ze mogen nog ne keer proberen.

voor de rest denk ik dat er niet teveel moet gezaagd worden op organisatie. Prima geweest bedankt gasten en tot volgend jaar.
:headbang:
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor kaviak » 28 jun 2010, 16:19

Vrijdag : Revamp gezien was ok maar ook niet meer dan dat.
Krypteria deed dan veel beter hun best de show van revamp was direct overtroffen.
Slayer kon volgens mij beter mss had het vroege uur er mee te maken of de klank maar had er meer van verwacht
Therion was niet echt mijn ding ( dus vroeg genoeg naar de metal doom voor sepultura) maar de kenners onder mijn vrienden vonden het de max.
Sepultura super geamuseerd
motorhead deden hun ding dus ook een prima show
Aerosmith na 3 songs gezien dat mijn geld gestolen was dus naar mijn tent gegaan de zin in feesten was direct over

Zaterdag : Sylosis kende ik niet en wil ik wel meer van horen en zien in de toekomst
Sabaton dit was één van de top 5 van de opredens op gmm 2010
walls of jericho minstens even goed als sepultura maar dan wel met meer plaats in de tent
Slash een zeer geslaagde set maar vooral die zanger amaai als Axl op 30 september geen zin heeft dat ze die maar laten afkomen.
Channel zero dan maar denk toch wel de teleurstelling van deze meeting voor mij toch in de AB waren ze zo top en nu vond er niets aan.
Airbourne het beste van deze editie waar die mannen al die energie halen die bleef maar gaan.Wel zwak dat de security de mannen die ook in de tenten
klimde hun bandje door knipten
Soulfly vond ik ondanks al wat hier op deze forum al gezegd geweest is toch wel een waardige afsluiter de sfeer zat er toch dik in.

Zondag : niet zo heel veel gezien deadlock was goed
alsook atreyu nooit van gehoord, maar zeker de moeite waard mss volgende keer in de tent
Exodus vond ik persoonlijk beter dan slayer en t feestje zat er dan al goed in en ze speelde zelf uurtje vroeger dan Slayer.
Bloodbath is niet echt mijn ding maar ze hadden wel iets had slechter verwacht.
Dan kwam hatebreed denk dat ik met dit optreden mijn persoonlijk record crowed surfen verbroken heb wat een sfeer wat een energie in de pit (thanks)
Kiss ok ik ben er zij zijn er dus kunnen we zomaar eens kijken wat ze te bieden hebben niet zo heel veel dus wel goed verzorgde show dat wel maar de songs
deden me niets
0

Site Admin
Feedback:

Berichtdoor demon » 28 jun 2010, 16:57

0
what was won? what whas lost? will our deeds be remembered? Are they written on stone or in sand?
Take a look at the open gate! Walk on and don't be afraid!

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor jehowi » 28 jun 2010, 18:57

Man man, wat een negativisme tegenover Aerosmith en Kiss, terwijl de slechtste(en saaiste) headliner wel degelijk Soulfly was. Geef mij dan toch maar het showgehalte van Kiss, daaraan kan je tenminste zien dat ze kosten noch moeite hebben gespaard. Tevens was hun setlist indrukwekkend en hebben ze maar liefst 2 uur en een kwartier(!) opgetreden. Sorry aan de Soulfly-fans. Nothing personal, really.
0
11 maart: Within Temptation @ Muziekgebouw Eindhoven
24 mei: Judas Priest & Saxon @ Lotto Arena Antwerpen
01-03 juni: Rock Am Ring
22-24 juni: Graspop Metal Meeting
16 juli: Blues Peer met John Fogerty
27 Juli: Suikerrock
5 en 7 augustus: Lokerse Feesten
19 augustus: Vostertfeesten
7 en 8 september: Appelpop
13 november: Within Temptation @ Sportpaleis

Band member
Feedback:

Berichtdoor Davidof » 28 jun 2010, 19:09

Ik ben redelijke Soulfly fan & ik vond de setlist ook wel redelijk tegenvallen, ze hebben allesinds 100x betere nummers dan ze gespeeld hebben :(
0
(\_/)
(o.o) This is Bunny. Copy Bunny to
(>< ) your signature to help him in his
world Domination quest!)

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor i-mac » 28 jun 2010, 19:17

Vrijdag was voor mij dé leukste dag van het weekend.

Oceans Of Sadness was mooi meegenomen. Kende ik niet, maar ze hebben mijn belangstelling. Idem voor Ghost Brigade. ReVamp was leuk, maar ook niet meer dan dat.
Ik was zeer aangenaam verrast door The Poodles. Het deed me een beetje denken aan Def Leppard, waar ik toch wel fan van ben geweest. Ik had nadien het geluk hen te ontmoeten op de weide. Uiteraard een foto laten nemen.
Therion was voor mijn zeer goed. Ik weet nu al dat ik naar Antwerpen of Rijsel ga in november.
Motörhead was tof. Saxon was het hoogtepunt van dag één. Aerosmith gaf ik een goeie 45 minuten de kans, maar ze konden me niet overtuigen.

Zaterdag dan ... Eerst even gaan peiepen bij Iron Mask, en gehoord dat het goed was. Weer iets ontdekt. Dan een heel gezellig concert van Sabaton gezien. Zeker één van dé hoogtepunten van de GMM 2010!!! Spoil Engine is mijn ding niet, maar Nick ken ik redelijk goed, dus was een beleefdheidsbezoek aan de orde. 's Avonds nog even gaan praten met Nick tijdens de signeersessie. Hij was zeer blij dat ik even was komen luisteren. Nadien nog wat zitten keuvelen over andere GMM momenten. Slash was ook een topper. Channel Zero had het aanvankelijk wat moeilijk, maar dat liep na een tijdje wel los. Alleen werd er tussen de nummers iets teveel gezeverd door FSVD. Vooral voor de niet Nederlandstaligen moet dat een beetje vervelend geweest zijn. Airbourne was voor mij de afsluiter van dag twee. Wat een energie heeft die zanger!!!!

Zondag was op voorhand ingevuld als een rustdag. Evergrey was de eerste groep die ik ging bekijken, maar het kon me niet bekoren. Idem voor Alestorm. Amon Amarth was ook volop ambiance. De zang is niet echt mijn ding, maar muzikaal zijn die manen best goed. De afsluiter (Kiss) was volgens mij niet de goede afsluiter. Maar daar kan je lang over zeveren. Je kan nooit voor iedereen goed doen.

Ik heb genoten van 4 dagen en nachten genoten van Dessel. Goed weer, mooi volk (alhoewel :-) ), leuke bende rond ons op de camping. Vooral met de Hollanders plezier gehad. Suikerwafel wel duizend keren gehoord. Alleen die oen met zijn stomme toeter kon ik wel een schop geven. Te pas, en veel meer ten onpas ging hij erop blazen.

Ik heb mijn ogen eens goed de kost gegeven. GMM is soms niet goedkoop, maar als je ziet wat men allemaal doet voor de festivalhanger, dan mogen we echt niet klagen. OK, sommige zaken kunnen beter. Op de camping vindt ik het niet kunnen dat je oet betalen om een douche te nemen. Laat dat toch in de prijs zitten. En lockers op de camping zouden niet slecht staan.

Tot volgend jaar!!!!

PS : later volgt nog een link met mijn foto's.
0

Band member
Feedback:

Berichtdoor Davidof » 28 jun 2010, 20:15

Ik ben Graspop leuk begonnen aangezien ik een boozebag gevonden had aan de ingang bij het aanschuiven, dacht eerst 'ah handig een zakske, bleek het nog vol te zitten met bonnetjes & gadgets enz.. Jammer voor degene die hem kwijt speelde.

Vrijdag:
De dag begonnen met Ghost Brigade, omdat iemand zei dat ze wel goed zijn. En inderdaad er zat power in & dat ondanks het niet echt mijn stijl is. Heeft mij positief verrast.
Nadien Slayer vanop afstand gezien, op cd hebben ze mij nooit kunnen overtuigen maar was wel dik in orde live.
Dan was ik toch benieuwd naar Max Cavalera's eerste band, Sepultura! En wow zalige show was dat, de sfeer zat er dik in, jammer dat ze in de Metaldome moesten spelen.. was veel te klein.
Motörhead = een van de grondleggers van de Metal dus die kon ik niet missen! Was 'gewoon' oké (ace of spades was natuurlijk zalig).
Bij Aerosmith vond ik het een beetje jammer dat ze hun beste nummers op het einde speelden.

Zaterdag:
Hele tijd in de Marquee 2 gezeten voor Walls of Jericho optimaal te kunnen beleven (=een van de bands waar ik voor naar GMM kwam). Ondertussen ook Death by stereo gezien en ondanks de soms nogal 'boysband-like' stukken toch nice hoe ze het publiek in beweging kregen. Nadien EINDELIJK Walls Of Jericho, en dit was het BESTE optreden da'k gezien heb dit weekend. Candace is zo nice! (heb ze zelfs aangeraakt toen ze tegen het publiek stond B) mmm :D
Slash van ver gezien, vond ik 'gewoon ok' tot hij de bekendere nummers speelde natuurlij. Ik was benieuwd naar Channel Zero door de vele mensen die zeiden dat ze erg goed waren, maar neen ... mss gewoon niet mijn genre maar voor mij leek elk nummer hetzelfde.
Soulfly was goed! Jammer van de setlist want ze hebben véél betere nummers maar ondanks dat kon ik er wel van genieten.

Zondag:
Hier en daar enkele bands leren kennen om dan uiteindelijk de hele avond aan de mainstage te staan voor Killswitch Engage en Hatebreed. Beide zalige optredens, alleen jammer van de Kiss fans die al van voor Killswitch vooraan stonden om hun plaats te bemachtigen. Zaten echt SEUTEN tussen die kwaad werden op ons omdat we 'duwden' .. (=gwn de moshpit die een kettingreactie geeft naar overal). Bij crowdsurfers bukten ze hun gewoon ipv te helpen, maakte het echt lastig om ze naar vooraan te duwen #tongue . Echt stom dat ze vooraan gaan staan als ze niet tegen mosh & crowdsurfers kunnen. Nuja, ondanks dat zalige shows! Bij Kiss heb ik vanop afstand geluisterd omdat ik echt doodop was

Hoogtepunten: Sepultura, Walls of jericho, Soulfly, Hatebreed, Killswitch Engage.
0
(\_/)
world Domination quest!)

Ashladan Hero
Feedback:

Berichtdoor Dio » 28 jun 2010, 20:48

Ik heb me overal waar we gingen kijken wel goed vermaakt,bij de een meer,bij de ander minder.
Maar waar ik me wel een beetje geergerd heb was bij Billy Talent.Dat ze op GMM niets te zoeken hadden
hebben we al van verschillende kanten gehoord (ik vind ze op zich wel leuk),maar volgens mij hebben ze
het zelf ook zo gezien.Ik hoorde de zanger van Billy Talent verschillende keren SLAYER SLAYER roepen,die naar hun aan de
beurt waren.Je kon merken dat hij dat niet riep omdat hij Slayer zo goed vind,maar omdat hij zich niet op z´n gemak voelde.
Alleen maar ruig volk dat op Slayer stond te wachten ontging niet de ogen van Billy Talent en dat maakte hun optreden
erg moeilijk.Ik had niet het gevoel dat ze het erg vonden toen ze klaar waren.....
0
Destiny is for losers.
It's just a stupid excuse
to wait for things to happen
instead of making them happen.

The only thing that happens is shit!

Band member
Feedback:

Berichtdoor Davidof » 28 jun 2010, 23:04

Weet er iemand waar al de fotos online komen die getrokken worden door pers enz tussen 't podium & 't publiek. Omdat ik echt benieuwd ben naar een paar foto's van mij ^^
0
(\_/)
world Domination quest!)

Band member
Feedback:

Berichtdoor Prematory » 29 jun 2010, 01:40

Donderdag om 14.00 aangekomen en bij een van de eersten op de camping, zalige plaats dus :-).

Vrijdag:
- Oceans Of Sadness: Viel wel mee... Nothing special.
- Raven: Geweldig!
- Anvil: Verwachte er niet veel van maar was aangenaam verrast. Gouden dildo moment was prachtig :D.
- Slayer: Beter als 2007 maar nogsteeds niet helemaal overtuigend. Vette setlist, vies geluid. Was wel goed.
- Motorhead: Wat een feest! Die drummer is echt fijn om bezig te zien! Beste show van vrijdag.
- Saxon: Graakte niet binnen dus iets verder buiten op de grond gaan zitten met wat eten, klonk zeer aangenaam maar zag het niet zitten om me erdoor te wringen.
- Aerosmith: Was leuk, maar niet overdonderend. Na halve set door gegaan, slaap nodig.

Zaterdag:
- Killing Machine: Al wandelend gevolgd, was wel 'cv'.
- Hail Of Bullets: Super cool! Ga ze op Summer Breeze nog een keer kijken ;-).
- Sabaton: Zag er weer goed uit maar heb ze al vaak gezien, was mijn vierde keer dus niet meer zo enthousiast over.
- Dark Funeral: Sowieso in mijn weekend top 5. Vond ze echt fantastisch! Gitaar stond wel te stil maar de drummer maakte het goed voor mij, die knalt echt alles kapot. Wou ze dan ook al heel lang zien dus keek er zwaar naar uit. Op Summer Breeze nogmaals maar dan langer en buiten!
- Cannibal Corpse: Prachtig, goed veel energie verbruikt haha ;-). Setlist was dik inorde vond ik, geluid was 'cv'.
- Carcass: Klonk zeer goed maar was met andere belangrijkere dingen bezig.
- Fear Factory: Had heel grote verwachtingen voor deze band maar viel me wat tegen eigenlijk. Clean vocals waren barslecht, die stukken op Powershifter klonken echt niet krachtig. Ben na 3/4 set vertrokken.
- Tankard: Ook in top 5! Zalige show :-). Mega hard geamuseerd in de pit vanvoor en goed liggen crowdsurfen!
- Channel Zero: Vond het heel goed! Ze speelden zoals verwacht bijna alle nummers dat ik wou horen. Mocht nog net iets overtuigender wel. Ben benieuwd naar dat nieuwe album! Mikey Doling past er wel niet echt tussen vind ik. En die kutmuziek vooraf moeten ze gewoon verbieden!!!
- Immortal: Perfect, zoals altijd. Blijft nogsteeds de beste band ooit voor mij. Wel wat stukjes gemist omdat mijn schatje zich niet goed voelde. Maar zie ze nog wel vaak genoeg!

Zondag:
- Necrophobic: Die mannen verdienden veel meer publiek! Wat een tamme opkomst, te warm misschien? Echt coole muziek!
- Evergrey: Slechtste geluid ooit. Evergrey is echt een geweldige band maar met deze sound zou een stervende kat nog beter klinken. Hoop ze nogmaals te zien met beter geluid dan. Nieuwe band moet ook nog veel repeteren denk ik. Klonk niet zo strak.
- Exodus: Top 5! Stond helemaal vanvoor aan de rechterkant mee te pitten van begin tot einde, was echt fantastisch! Verwachte niet veel goeds van Rob Dukes maar toch aardig verrast! Spijtig geen Bonded By Blood.
- Alestorm: Al veel te vaak gezien en dit was de minste van al die keren. Was moe van Exodus en stond ver vanachter.
- Behemoth: Was echt super cool! Heb spijt dat ik niet wat verder naar voor stond maar aangezien het de laatste dag al was voelde ik me niet voor de volle 100% in orde hehe :D. Vind het wel spijtig dat ze niets van hun black metal periode spelen zoals Moonspell Rites.
- Korpiklaani: Veel te vaak gezien, veel te druk, me rustig gehouden :D.
- Bloodbath: Top 5! Ik keek echt super hard uit naar deze show en het was het zo zwaar waard! Vooraf had ik slechte commentaar gehoord van op Hellfest maar vond er niets van waar, het was super! Mikael Akerfeldt is echt ne grapjas ook, leuk pluspunt.
- Finntroll: 5de keer dat ik ze zag en verveeld nooit. Echt geweldige band :-). Grappig dat het drumstel zo wat uiteen viel :D.
- Amon Amarth: Ook de 5de keer dat ik deze mannen zag en ik moet zeggen dat het fenomenaal was. Zeker een van de betere keren of misschien zelfs de beste keer dat ik ze zag. Van begin tot einde luidkeels meebrullen!
- Kiss: Leuke show, maar vind de band echt oninteressant dus ga er geen woorden aan vuil maken.

Top 5:
- Amon Amarth
- Dark Funeral
- Bloodbath
- Exodus
- Tankard
(Immortal zou waarschijnlijk eerste staan, maar was meer met het liefje bezig dus teveel gemist.)

27 Bands gezien in totaal, had gepland om ook Soulfly, Katatonia, The Poodles, Spoil Engine en Doro ook nog te zien maar dat zou te zwaar geworden zijn. Was een super weekend, maar zoals vorig jaar weer veel te warm. Ik wil terug de temperatuur van Graspop 2008 gemixt met wat regen van Graspop 2007! Volgend jaar 5de keer op rij combi, kijk al uit naar de eerste bandaankondigingen! Maar eerst ==> SUMMER BREEZE!!!!! (Hopelijk zoals de naam al zegt een zomerbries en geen broeikaseffect in mijn tent!)
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor Hagar_The_Dark » 29 jun 2010, 12:01

Anvil: Net zoals ik mij van de vorige keer ook nog kon herinneren, vette band. Wat is en blijft Lips een enthousiaste man! Dildo was lachen, songs waren vet, kijk al uit naar Wacken waar ze de True Metal Stage afsluiten!

Billy Talent:
Ergens van ver op de wei liggend gehoord, vraag ik mij toch echt af wat dit op graspop komt doen. Een band als dat hoort op Werchter of Pukkelpop thuis.

Slayer:
Strakke set, Kerry is een biest. Heb me een uurtje goed geamuseerd met alles meebrullen en headbangen.

U.D.O.:
Haha die dikke Duitser doet het em! Fijne set, zijn nummers als U.D.O. moeten niet onder doen voor de Accept nummers. Al blijven de hoogtepunten nog steeds de Accept nummers.

Sepultura:
Na 10 minuten het al afgetrapt. Vind dat Sepultura een derderangs deathmetalbandje geworden is...

Motorhead:
Like always, They played Rock 'n Roll! Lemmy is en blijft God. Fijne set, ook hier luidkeels staan meekwelen.

Saxon:
Ongelooflijk, had mijn vragen bij Saxon in de marquee, maar de extra sfeer die zo een marquee brengt, beestig. Akkoord het was er te druk eigenlijk, maar zo goed.

Aerosmith:
Perry kan nog steeds gitaar spelen, Tyler kan zen hoge noten niet meer aan, maar heb me wel kunnen amuseren naast de halve liter tent... ;happy

Killing Machine:
Fijne ontdekking, gezellige heavy metal

Sabaton:
Altijd goed, altijd lachen. Aan enthousiasme ontbreekt het hen nooit, het was fijn.

Tankard:
Was me dat weer een feestje, Tankard is altijd leuk. Stevig gemosht en gecrowdsurfd. Dankzij Slash was er niet al te veel volk, en zowat al dat volk waren thrashers wat altijd fijn is, voor zo een bands!

Channel Zero:
In den AB was het zo sterk, hier vond ik het al een pak minder. Volgende week geef ik ze nog een herkansing in Werchter.

Airbourne:
WOW, gewoonweg WOW! Wat een energie, wat een spektakel, wat een sfeer, wat een feest! Lekker strakke rock n roll gebracht door zotte mannen, perfect!!!
Al vind de security ze waarschijnlijk niet tof, dat in de paal klimmen zag ik daarna ook nog regelmatig gebeuren...

Soulfly:
Het is de eerste keer dat ik Soulfly niet beu raak na 3 nummers en zowaar de hele set kan aanzien! Ik vond het echt wel eens goed deze keer...

Evergrey: was in de buurt maar vond de halve liter tent boeiender, daar ik daar ook mensen achter den toog kende die mijn gerief tijdens Exodus moesten bijhouden :wink:

Exodus: Altijd feest, altijd energiek en met dat weer een uur lang in de pit zitten is toch wel gek. Mijn maten zeiden, ik heb u geen seconde zien stil staan en als we u even niet zagen, verscheen je wel al crowdsurfend... Anyway het was weeral vet, en ik dank hierbij ook de man die ons verkoelde het was nodig! In tegenstelling tot vele anderen vind ik Dukes echt geen slechte frontman, ook al hoor ik liever Souza.

Alestorm:
Leuk en sfeervol, maar nog heel moe van Exodus ;-)

Jon Oliva's Pain:
Wel ik vind JOP echt altijd leuk om te zien maar heb het nu maar als achtergrond muziek gehad. Want ik stond aan de halve liter tent, daarna aan de cd-shop gevolgd door aanschuiven en wachten om met de mannen van Exodus op de foto te staan en Exhibit B te laten signeren :-)

Finntroll:
Zoals altijd wel leuk

Amon Amarth:
Vond het geen boeiende setlist, maar de mannen waren wel goed bezig.

Kiss
Kiss is cool. Altijd is show, altijd wel iets en fijne muziekjes. Ik heb me weer eens heel goed kunnen amuseren :-) :excellent:
0
23/05 Judas Priest, Saxon @ Lotto Arena
28/05 Werchter Boutique
13/06 Anthrax @ Trix
22-24/06 Graspop
29/06-01/07 Dijlefeesten
02-04/08 Wacken
15/10 Sabaton @ AB
18/10 Overkill @ Trix

Share / Delen

• Volgende

Keer terug naar Graspop metal meeting