Ashladan op Facebook Ashladan op Twitter Ashladan op Google Plus Ashladan forum feed

Graspop 2010 verslag

Headbangen maar!
ashladan crew
Feedback:

Re: Graspop 2010 verslag

Ongelezen berichtdoor Freak » 01 jul 2010, 14:46

ik ben alle 3 de dagen geweest dus ik heb wel het wat gezien

Vrijdag

Oceans Of Sadness: oke optreden, niet bijzonder maar wel goed. Goeie cover van Black Nmb.1
Raven: Verwachte er weinig van maar ik werd verrast door de leuke show en de zeer goede muziek. ik hoop raven vaker te zien
Revamp : Wel goed opzich maar die Floor Jansen heeft totaal geen Stage-personality
Anvil : niet bijzonder ben na 3 nummers weg gegaan
The Devils Blood : vreemd optreden, geen interactie met het publiek, occult. kortom :excellent:
Slayer : een woord: SLAYER!!!!!!!!!!! :headbang: :evil_burn: :headbang:
Therion: goed optreden veel gast-muzikanten niet mijn smaak maar toch
Sepultura : meestelijk optreden alleen jammer dat ik de dome niet meer binnen kon. dit hoort gewoon op mainstage
Tarja: zeer verrasend goed optreden want ik verwachte er weinig van
Motorhead: Geweldig, met die drum solo als hoogtepunt
My Dying Bride: heerlijk depressief maar ik ben iets eerder weg gegaan
Aerosmith: Hier keek nou naar uit als Aerosmith fan. Spectaculaire opkomst, super setlist, prima show het had alles wat ik van een aerosmith concert verwachte. ;happy

Zaterdag:

Killing Machine: niet zo :unsure:
Sylosis: beter maar nog steeds niet fantastisch
Sabaton : kijk dit is een band, ik hou niet echt van power metal, maar jezus wat een show echt geweldig. ik ben blij als ik ze kan ontmoeten op 21 oktober
Dark Funeral: chaotisch, rauw , duivels. ja dit is pure black :headbang:
Bullet For My Valentine: leuk optreden maar ik vond de setlist af en toe een beetje tegen vallen
Cannibal Corpse: Ziek optreden, dit was gewoon het hoogtepunt van de zaterdag voor mij
Carcass: na Cannibal corpse zat ik nog in death metal sfeer dus kon ik dit optreden zeer goed waarderen :headbang:
Obituary: geweldig alleen na al dat death metal geweld hadden ik en mijn nek even rust nodig
Slash: een van je helden live zien is altijd goed, en dan speelt hij ook nog eens GNR nummers dan kan het niet meer stuk
Paradise Lost: deppresief en redelijk goed
Sick Of It All : opgewekt en aggressief ik vond het geweldig
Channel Zero: goed optreden maar ik snap die hype rond Cz nog steeds niet, maar het was een goed optreden
Immortal: dit was geweldig alleen het was gewoon te warm in die marquee
Soulfly: Ik vind soulfly echt wel geschikt als headliner, ik denk dat als ze iets meer show hadden ze ook best andere metal festivals kunnen headlinen

Zondag:
Between The Buried And Me: geweldige band, veels te kort optreden
Job For A Cowboy: veel een beetje tegen, ik had er veel meer van verwacht
Evergrey: Het begin was zo slecht dat ik snel weg ging bij dit optreden
Katatonia : ook een beetje tegenvallend
Exodus: jammer dat ze bonded by blood niet speelden maar voor de rest :headbang:
Alestorm: leuke band maar het kon beter
Jon Olivia's Pain: verrassend maar niet mijn smaak
Korpiklaani : Geweldige feest band, dit wil ik vaker zien
Unearth: Beste optreden van de dag, jammer dat ik eerder weg ging maar ik moest bloodbath zien
Bloodbath: geweldige muziek en lekker veel geouwehoer doer micheal.
Finntroll: wederom feest zeker toen Jonne effe langs kwam :headbang:
Hatebreed: van een afstand bekeken, ik had namelijk weinig kracht over om al die pits te overleven
Amon Amarth : geslaagd optreden meer niet
Devil Driver : wat voor amon geldt geldt ook voor devil driver
0
Nothing, just nothing, nothing will wipe this heart out
And no one, just no one, no one will break this frontline
We are, we are, we are the final ones
We are, we are the, we are the final resistance

Advertisement

Ongelezen berichtdoor asgard0822 » 02 jul 2010, 01:27

Vrijdag:
Sepultura: Maar 1 opmerking over: zet die niet in de metal dome, volk stond weeral tot buiten.
Tarja: Prachtige zang, maar qua muziek vond ik het wat flauwtjes.In haar Nightwish periode was het beter:)
Slayer: Goed, maar veel te vroeg.Muziek was goed, maar de interactie met het publiek trok op de botten:p ( srr aan alle Slayer fans)
Motörhead: Goed qua muziek, maar toch 2 puntjes: 1: Zo goed als geen interactie met het publiek, 2: Lemmy is duidelijk aan het uitbollen.Heb hem 2 jaar geleden gezien en het gaat echt achteruit met hem.
Aerosmith: 1 ding: what the fack doen die op GMM? Ben na 5 min weggegaan.(samen met nog paar duizenden mensen denk ik:p)
Zaterdag:
Killing Machine ( kstond daar te wachten op Sabaton:p): Zwak, en probeer aub niet het publiek mee te krijgen als er al bijna geen is.nogal genant.
Sabaton:1 woord: Fanatstisch.De sfeer zat er al goed in voor ze nog maar opkwamen.
Toen ze opkwamen brak een tijdperk van 50 min pure power-metal van wereldklasse aan.
De zanger, Joakim, entertainde het publiek enorm.
En Sabaton respecteert zijn publiek en dat voel je.
Maar zoals te verwachten speelden ze een veel te kleine set( schuld van GMM)
Signeersessie was zalig(alleen kak daze u opjaagden en neuten over foto's maken)
Airbourne zat nog te signeren, maar iedereen die er stond ( het was veel:p), was er blijkbaar voor Sabaton.
Deze begonnen dus een kwartier vroeger te signeren^^
Bullet For My Valentine: voor iedereen die et nog niet weet: PLAYBACK!
Ik wou eens gaan zien, maar ik hoorde zo dat het playback was, net alsof ge naar nen cd kijkt.
Carcass: nooit van gehoord, ook niet echt geluisterd want stond aan Sabaton signeersessie^^
Slash: Slash zelf was goed, maar de zanger vond ik een ramp.En ook de mixing was niet goed.
De basstonen stonden veel te hard, ik vond het nogal ruisig op Slash ze kunsten na.
Channel Zero: goed, had alleen wat meer entertainment verwacht.(kak dat Eluveitie dan ook speelde-_-)
Soulfly: 1 gegeven; vorig jaar om 18u15 op vrijdag(slechtse dag van de 3), dus nu headliner?
Weide stond niet echt vol, vond de prestatie ook niet goed.
Had hier Sabaton gezet en het was een knal avond geweest, jammer genoeg beslis ik daar niet over:)
Zondag:
Alestorm: geweldig, tientallen crowdsurfers en het gevoel dat je op de zee zit door het volk dat beweegt, zalig gewoon.
Ze brachten een zeer goede tracklist en het publiek veranderde in een bende headbangende piraten.
Behemoth: Je krijgt wat je verwacht:), het decor was fantastisch en het was een adembenemend optreden, figuurlijk van de groep, letterlijk door de warmte:p
Finntroll en Korpiklaani: jammer genoeg stonden deze goede groepn in de dome.Vind ik persoonlijk niet kunnen ma bon.
Het volk stond tot buiten, heb maar wat op 24u zone luisteren^^(tip: zet ze volgende keer ergens anders)
Kiss:Veel playback en modefiers.Maar wel een geweldige show.Vooral met tongenman Gene Simmons.Alleen een heel slechte tracklist: te veel sonic boom nummers en hun toppers allemaal achtereen gespeeld.Niet zo goed.
Dit was het dan:)
Natuurlijk zijn bovenstaande berichten mijn mening en geen feiten é:)
Ieder zijn mening hé:)
Hopelijk volgend jaar een betere verdeling qua podiums en groepn en paar graden minder;)
Voor de gelovige mensen: God/Allah/Jahwe is nen saddist:p, wie geeft er nu 30° op een metalweekend?:p
0

ashladan crew
Feedback:

Ongelezen berichtdoor ambras » 02 jul 2010, 13:10

demon schreef:
ambras schreef:- Sabaton: Daarna een uur in de hitte gezeten om een goeie plek te bemachtigen voor Sabaton (hoogtepunt van de dag/weekend). Hier zag ik ook voor het eerst Benny ronddolen ;)
Veel moet er niet gezegd worden over dit optreden, de Belgische vlag, de vele goeie nummers, de energie die de band uitstraalt... GENIAAL!

En waarom spreekt ge mij dan niet aan?! :cry:

wees gerust, dat wou ik wel hoor. Alleen was er zo'n danige massa volk dat ik onmogelijk tot bij je kon geraken en horen zou je me ook niet doen =s
0
Soitten, korpein halki tarvon,
Aarnikankain aarteit' etsin,
Ikihenki syömmehessäin,
Vuorten voima rantehessain.

16/10/'11 Heidenfest (Finntroll, Turisas,... TROLLFEST! )
18/12/'11 SABATON!!!!!
08/03/'12 RAMMSTEIN - Made in Germany 1995-2011

Ashladan member
Feedback:

Ongelezen berichtdoor jehowi » 02 jul 2010, 19:59

asgard0822 schreef:Kiss:Veel playback en modefiers.Maar wel een geweldige show.Vooral met tongenman Gene Simmons.Alleen een heel slechte tracklist: te veel sonic boom nummers en hun toppers allemaal achtereen gespeeld.Niet zo goed.

Laat uw oren uitspuiten. Die hebben niet geplaybackt. Dat is niet het concert van Madonna of Britney Spears e. Die kunnen zich dat om de één of andere reden nog permiteren.
0
11 maart: Within Temptation @ Muziekgebouw Eindhoven
24 mei: Judas Priest & Saxon @ Lotto Arena Antwerpen
01-03 juni: Rock Am Ring
22-24 juni: Graspop Metal Meeting
16 juli: Blues Peer met John Fogerty
27 Juli: Suikerrock
5 en 7 augustus: Lokerse Feesten
19 augustus: Vostertfeesten
7 en 8 september: Appelpop
13 november: Within Temptation @ Sportpaleis

Ongelezen berichtdoor Toxic Twin » 08 jul 2010, 21:56

REVAMP **1/2
Niet echt mijn ding, leek me ook niet dankbaar om op dat uur op het hoofdpodium te staan met dit soort muziek.

KRYPTERIA ***1/2
Vond ik het ‘mooiste’ om naar te kijken afgelopen weekend! Geluidtechnisch zat het niet helemaal snor. Ze was duidelijk ook (positief) verrast van de respons.

BILLY TALENT *1/2
Heb een kwartiertje staan kijken. Vond er niet veel aan.

ANATHEMA **
Had vrij hoge verwachtingen, maar heb het na een dik 20 minuten ook opgegeven. Vond het sterk beginnen, maar had het dan wel gezien. Ik had veel beter naar de Poodles kunnen gaan kijken…

THERION ****
Wat een geweldig concert! Jammer dat ze maar één uurtje hadden om hun ding te doen. Prachtige ‘combinatiezang’. Jammer dat ze mijn favoriet nummer niet hebben gespeeld (Crowning of Atlantis). Ik vraag me af of zij er in zouden slagen om de main stage af te sluiten? Of zijn ze niet mainstream genoeg?

SLAYER ***1/2
Slayer is niet meteen mijn favoriete genre, maar heb toch geboeid staan kijken. War Ensemble is mijn persoonlijke favoriet.

STONE TEMPLE PILOTS ***
Straf hoe de recenties in de ene krant zo kunnen verschillen van een andere krant. Al bij al vond ik het nog wel meevallen. Ik had me de moeite getroost om hun eerste twee albums regelmatig te beluisteren, zodat ik niet ‘onvoorbereid’ was. Ik vond het bizar hoe de zanger er uit zag dat hij elk moment kon in mekaar stuiken wegens ‘verboden substanties’, maar toch nog zijn nummers vrij goed kon brengen. Of ze op hun plaats stonden op een metal meeting laat ik in het midden. Maar met zo veel groepen op de affiche moet dat wel kunnen vind ik. Sterke songs werden afgewisseld met mindere momenten.

MOTORHEAD **1/2
Nu ga ik waarschijnlijk de halve Metal community over mij krijgen. Maar het lijkt me dat wat Lemmy ook doet, de meeste metalheads het fantastisch zouden vinden. Laat em bij manier van spreken een uur niks anders doen boeren, dan gaan de meesten het nog super vinden. Het zal waarschijnlijk ‘not done’ zijn om het niet goed te vinden. Ik had er veel van verwacht, maar er gebeurde niks op het podium. Niks nada nul de botten. Nummers leken ook veel op mekaar. Niks interactie met het publiek, het leken wel of het drie standbeelden waren op het podium, behalve dat de gitarist 2 keer op automatische piloot een paar meter de ‘catwalk’ kwam opgelopen. En de enige nummers die ik wel kende (AOS en Overkill) waren alweer voorbij voor ik er erg in had. Enfin, het is wat ik er van vond hé, ik stond helemaal van voor, en ik vond het wel ‘fascinerend’ hoe er uitbundig gecrowdsurfd werd… Mijn vrienden zeggen ongeveer hetzelfde, waardoor ik toch al weet dat ik niet alleen ben, het het toch aandurf het hier op te schrijven…

AEROSMITH ****
Als fan ben ik misschien niet helemaal objectief, maar ik vond het een goed concert. Er gebeurde ten minste iets op het podium, hits en meezingers werden gespeeld, en we hebben ook wat klassiek werk gezien met o.m. Mama Kin, Back in de Saddle, Sweet Emotion, Draw the Line en Toys in the attic. Jammer dat er ook een paar gedrochten in de setlist zijn geslopen, Rag Doll en what it takes bvb hadden ze beter vervangen door iets stevigers. Nummers als Rats in the Cellar of Sick as a dog hadden niet misstaan op een metal festival.

SABATON ****
Ik had ze al eens gezien in 2008, en ik herinner me nog dat diejen mens zich enorm scheen te amuseren op het podium. En afgelopen zaterdag werd dit alleen maar bevestigd. Knap om te zien hoe na elk nummer er meer en meer mensen enthousiast meededen. Voor mij één van de positieve verrassingen van het weekend. We stonden eigenlijk vrij ver (net achter die witte plastieken vloer). Als ze nog eens komen ga ik helemaal naar voor, het lijkt me dikke ambiance!

CARCASS **
Was niet echt mijn ding. Het nut van de beelden tussenin ontging me volledig, behalve dan misschien een verwijzing naar de groepsnaam. Mij leek het eerder te shockeren om te shockeren…

SLASH ****1/2
Slash was geweldig, en het nummer ‘Civil war’ was voor mij het hoogtepunt van het weekend! Alleen jammer dat niets werd gespeeld van zijn allereerste ‘Slash’s snakepit’ album. Er staan daar een paar zeer goeie nummers op.

PARADISE LOST ***1/2
Vond het helemaal niet slecht, alleen had ik ergens het gevoel dat een hoop van mijn favoriete nummers niet gespeeld werden. Maar voor de rest best ok.

CHANNEL ZERO ***
Ik had ze graag een hogere quotering gegeven. Maar mijn verwachtingen waren waarschijnlijk te hoog gespannen. Vooral het geluid was soms slecht. Vooral in het begin. En hij moest iets te hard moeite doen om de weide mee te krijgen. Maar ja, de vele buitenlanders kennen Channel Zero niet echt, wat wij ook graag zouden willen geloven. Sprak met een Amerikaanse metalhead in hart in nieren, die van bijna alle groepen alle namen kon geven van de bezetting + geschiedenis, maar van Channel Zero wist hij eerlijk gezegd niets… Ook bij andere buitenlanders die ik sprak kenden ze niet. HELP was ok, en het slotakkoord met Black Fuel was zeer sterk en geweldig. Jammer dat dit niet vanaf het begin zo was.

AIRBOURNE ***
Twas goed, twas in orde, maar om nu al te beweren dat ze AC/DC naar de kroon steken vind ik toch ferm overdreven. Eens ze klassiekers als “The Jack”, “Thunderstruck”, “Whole lotta Rosie” op hun conto hebben staan, mogen ze misschien al eens vermeld worden als zijnde AC/DC adepten. Maar het was best wel ok en amusant om volgen.

SOULFLY**1/2
Het is om te beginnen niet echt mijn ding, behalve dat ik vroeger wel nog de albums Chaos A.D. en RBR had. Het leek me allemaal nogal tam (ik was ondertussen ook al wel moe), en ben halfweg naar de camping gegaan. Het leek me wel een mooi einde te horen vanuit de tent J

EVERGREY **
Stond helemaal van voor, maar werd er niet echt heel warm van.

ALESTORM***
Dikke ambiance, en lijkt me leuke ‘dronkemansmetal’, alleen moeten die gasten dringend iets doen aan hun geluid. In 2008 was het weliswaar nog erger…

JON OLIVA’S PAIN ***
Technische problemen in het begin, waardoor de band nogal veel te laat is begonnen. Ik vond het niet slecht, ik had al wel een paar nummers beluisterd voordien. Toch wel een speciaal geval, waarbij ik vermoed dat de piano veel meer als excuus wordt gebruikt om te kunnen ‘zitten’…

KORPIKLAANI ****
Wat een geweldige band & muziek! Alleen vind ik het bijna onvergeeflijk dat ze hun grootste ‘ambiance’nummer niet hebben gespeeld. Dan heb ik het over ‘Happy little boozer’. En ik vermoed dat het publiek er ook zo over dacht, want velen hadden het gevoel dat ze nog eens gingen terugkeren na het einde van het concert. Waarom ze zo’n groep wegsteken in de Metal Dome is me wel een compleet raadsel, ik zou zo’n folkmetal groepje eens op het hoofdpodium willen zien, ook al is het nog ‘licht’ buiten…

HATEBREED ***1/2
Heb getwijfeld tussen Finntroll en wat voetbal kijken in het kot van Stubru. Maar de ‘ambiance’ van Hatebreed heeft me toch enige keren naar buiten gelokt. Die kunnen er een serieuze lap op geven!

AMON AMARTH ***1/2
Eigenlijk is het niet eerlijk dat ik hier een quotering geef, ik heb nl maar de eerste 20 minuten gezien. Ik zag het echt niet meer zitten om nog eens helemaal naar voor te gaan om iets te zien, met als gevolg dat ik niets kon zien (waar blijven de schermen in de marquees gvd?) Het leek alleszins wel dik OK, en had het niet zo laat op het weekend geweest had ik waarschijnlijk wel een vol ster meer gegeven. Maar warmte, vermoeidheid en dorst hebben er anders over beslist.

KISS ****
Eigenlijk ben ik geen fan van hun muziek, maar visueel is hun show zo sterk! Je verveelt je geen moment, en wanneer het toch begint saai te worden, laten ze wel iets ontploffen waardoor je weer goed bij de les bent.
0

The number of the beast
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Biotechtrol » 15 jul 2010, 22:12

Ik vond het trouwens goed gevonden van de organisatie om die weekendparking op 30 min stappen te leggen van het camping terrein. Eindelijk een oragnisatie die iets aan de fysiek van zijn bezoekers wil doen. Volgend jaar leggen we de parking nog iets verder OK? :mrgreen:
0

Ashladan Hero
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Dio » 17 jul 2010, 00:55

Biotechtrol schreef:Ik vond het trouwens goed gevonden van de organisatie om die weekendparking op 30 min stappen te leggen van het camping terrein. Eindelijk een oragnisatie die iets aan de fysiek van zijn bezoekers wil doen. Volgend jaar leggen we de parking nog iets verder OK? :mrgreen:

Was goede training voor je knie he? :lol: :lol: :lol:
0
Destiny is for losers.
It's just a stupid excuse
to wait for things to happen
instead of making them happen.

The only thing that happens is shit!

Site Admin
Feedback:

Ongelezen berichtdoor demon » 22 jul 2010, 12:20

0
what was won? what whas lost? will our deeds be remembered? Are they written on stone or in sand?
Take a look at the open gate! Walk on and don't be afraid!

Ashladan member
Feedback:

Ongelezen berichtdoor Jamoll » 22 jun 2011, 20:13

Gaat Ashladan dit jaar weer zo'n uitgebreid verslag maken? Vond die van vorig jaar erg leuk om te lezen!
0

Site Admin
Feedback:

Ongelezen berichtdoor demon » 22 jun 2011, 20:17

Jamoll schreef:Gaat Ashladan dit jaar weer zo'n uitgebreid verslag maken? Vond die van vorig jaar erg leuk om te lezen!

Dit zijn we zeker en vast van plan! Echter moeten jullie dit niet binnen de 48 uur na GMM verwachten #bday
0
what was won? what whas lost? will our deeds be remembered? Are they written on stone or in sand?
Take a look at the open gate! Walk on and don't be afraid!

Share / Delen

• Vorige

Keer terug naar Graspop metal meeting