Ashladan op Facebook Ashladan op Twitter Ashladan op Google Plus Ashladan forum feed

GMM 2012: Leer de bands kennen.

Headbangen maar!
Ashladan member
Feedback:

GMM 2012: Leer de bands kennen.

Berichtdoor kaviak » 23 dec 2011, 21:21

Mss een goed moment om de minder bekende bands te leren kennen.
Gelieve hier de groepen de je kent een beetje toe te lichten en de songs te posten die de bands gemaakt hebben tot wat ze nu zijn

Bedankt :yourock:
0
Laatst bijgewerkt door demon op 23 dec 2011, 22:25, in totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel herschreven.

Advertisement

Ashladan Hero
Feedback:

Re: leer de bands kennen gmm 12

Berichtdoor r03l » 23 dec 2011, 21:36

Sacred Reich

Lekkere old-school thrash uit 85' met politiek getinte teksten .
Ignorance, Surf Nicaragua (EP) en The American Way zijn hun beste werken.
Gelijkaardige bands: Nuclear Assault, Vio-lence, Flotsam and Jetsam, ...

Surf Nicaragua
http://www.youtube.com/watch?v=Rp6HF7mxTlo&feature=related

The American Way
http://www.youtube.com/watch?v=lOg4bDlZyAA&feature=related

Zo dus?
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor lost_soul_DT » 23 dec 2011, 21:46

Leprous

Leprous is een progressive metalband opgericht in 2001, afkomstig uit Noorwegen. Ze bestaan dus al een tijdje en ze zijn doorgebroken in Noorwegen in 2006. Zoals jullie misschien weten gaat Insahn ook performen op graspop. Wel, Leprous fungeert ook als band van Insahn (Insahn is namelijk een gitarist/componist die de meer extreme progressive metal maakt). De band heeft 2 échte full albums uitgebracht, en als ik mij niet vergis zijn beiden onafhankelijk uitgebracht (zonder label dus).

Ik vind Leprous goed omdat de band zijn muziek en clips 'speciaal' (dus naar mijn mening uniek) zijn en afwijken van de doorsnee progressive metalbands.

nu volgt mijn brakke uiteenzetting van de videoclip: Onderstaande clip kan dus een beetje raar zijn, vooral in het begin, maar het is ook wel een grappige clip en wordt steeds genialer naar het einde toe. vanaf de 2e minuut begint het echt leuk te worden en verkoopt te zanger echt geniaal werk. De gitaren zijn wat cleaner en minder prominent aanwezig, maar ze klinken wel goed vind ik. (OK, ik zei toch dat het een brakke uiteenzetting was, ik ga voorlopig nog niet soliciteren om medewerker te worden van de Ashladan crew :p)

Ik ga ze zeker live bekijken op Graspop! Hopelijk gaan er enkelen van jullie dat ook doen, want ik denk dat ze wel de moeite waard zijn en een échte meerwaarde zijn aan de affiche...

Misschien voeg ik later wel wat meer informatie toe aan deze post als ik wat meer tijd heb.
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor Jamoll » 23 dec 2011, 22:20

Best leuk beschreven hoor, lost_soul_DT! En een goede keuze ook nog eens. Ik ben helemaal idolaat van progressieve rock en metal, dus wat dat betreft zit ik met Leprous wel goed. Ik kende ze tot gister niet/nauwelijks. Had weleens een nummertje gehoord, maar that's it. Echter draai ik sinds gisteren niet anders meer. Fantastische en veelzijdige band! Voor mij alvast dé ontdekking van Graspop 2012. Blijft leuk om ieder jaar weer nieuwe bands te leren kennen via Graspop.

Ik ga ze zeker bekijken. Net als Insahn uiteraard!
0

Ashladan member
Feedback:

Re: GMM 2012: Leer de bands kennen.

Berichtdoor kaviak » 24 dec 2011, 14:58

klinkt idd zeer goed
0

Ashladan newbie
Feedback:

Berichtdoor Banzai » 25 dec 2011, 00:53

r03l schreef:Sacred Reich

Lekkere old-school thrash uit 85' met politiek getinte teksten .
Ignorance, Surf Nicaragua (EP) en The American Way zijn hun beste werken.
Gelijkaardige bands: Nuclear Assault, Vio-lence, Flotsam and Jetsam, ...

Surf Nicaragua
http://www.youtube.com/watch?v=Rp6HF7mxTlo&feature=related

The American Way
http://www.youtube.com/watch?v=lOg4bDlZyAA&feature=related

Zo dus?

Klinkt goed! Ga ik zeker bekijken, thx for the explanation :excellent:
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor Hell Pig » 07 jan 2012, 03:54

SKELETONWITCH

Skeletonwitch is een Amerikaanse Blackened Trash Metalband, en is ondanks dat ze bijna helemaal onderaan het lijstje staan, een van de betere namen tot nu toe. Naar mijn smaak dan.
Het genre is nogal moeilijk te bepalen, en op youtube zie bij elk liedje reacties van mensen die het niet met elkaar eens zijn welk genre dit is.

Check them out please!
0
Laatst bijgewerkt door Hell Pig op 07 jan 2012, 15:23, in totaal 1 keer bewerkt
We drink your blood when the midnight sky is red!

Metalgodin
Feedback:

Berichtdoor 75metallicat » 07 jan 2012, 09:31

Ik vond de bekendmaking van GMM van de bands op facebook met een clipje erbij alvast zeer praktisch.
Zo kunt ge toch al 1 nummer meteen uitchecken als ge de groep niet kent.

Europe, ken ik uiteraard wel maar ik ken alleen die "standaard" liedjes (The final Countdown, Carrie, Rock the Night, Open your heart, ...)
Maar ik vind nergens wat "harder" werk van hen :?
Heeft er hier iemand een paar nummers die ik zeker eens moet luisteren?
Want op het moment snap ik nog altijd niet goed wat die op GMM komen doen?
0
Wij vrouwen worden als engel geboren...wanneer iemand onze vleugels breekt, vliegen wij gewoon verder.....op een bezem!

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor kaviak » 07 jan 2012, 12:26

75metallicat schreef:Ik vond de bekendmaking van GMM van de bands op facebook met een clipje erbij alvast zeer praktisch.
Zo kunt ge toch al 1 nummer meteen uitchecken als ge de groep niet kent.

Europe, ken ik uiteraard wel maar ik ken alleen die "standaard" liedjes (The final Countdown, Carrie, Rock the Night, Open your heart, ...)
Maar ik vind nergens wat "harder" werk van hen :?
Heeft er hier iemand een paar nummers die ik zeker eens moet luisteren?
Want op het moment snap ik nog altijd niet goed wat die op GMM komen doen?

vind ze ook wel een beetje soft maar een vriend van die hen al 2 maal zag zegt wel dat ze live wel wat ruiger
zijn.
Als er niets tegen over hun act staat wil ik ze wel eens checken.
Mss moeten ze gewoon op graspop staan dat gebeurd wel vaker als ze grote namen boeken dat die komen op voorwaarde dat groepen van hun label ook moeten komen.
Al denk ik niet dat dat bij Europe het geval is. Erkomen wel altijd wat meer 80's rock bands op gmm
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor jehowi » 08 jan 2012, 23:14

Europe is heel sterk live. Echt de moeite waard. Zuivere stem, goede muzikanten. Jammer dat ze worden afgestempeld als een one hit wonder, want dat zijn ze zeker niet.
0
11 maart: Within Temptation @ Muziekgebouw Eindhoven
24 mei: Judas Priest & Saxon @ Lotto Arena Antwerpen
01-03 juni: Rock Am Ring
22-24 juni: Graspop Metal Meeting
16 juli: Blues Peer met John Fogerty
27 Juli: Suikerrock
5 en 7 augustus: Lokerse Feesten
19 augustus: Vostertfeesten
7 en 8 september: Appelpop
13 november: Within Temptation @ Sportpaleis

Metalgodin
Feedback:

Berichtdoor 75metallicat » 09 jan 2012, 14:27

jehowi schreef:Europe is heel sterk live. Echt de moeite waard. Zuivere stem, goede muzikanten. Jammer dat ze worden afgestempeld als een one hit wonder, want dat zijn ze zeker niet.

ik wil ze in principe wel zien zalle, ben dan toch daar he :mrgreen: maar ik krijg gewoon geen "harder" nummer gevonden. Of misschien zoek ik gewoon niet goed :?
0
Wij vrouwen worden als engel geboren...wanneer iemand onze vleugels breekt, vliegen wij gewoon verder.....op een bezem!

Metalgod
Feedback:

Berichtdoor icetea » 09 jan 2012, 16:53

75metallicat schreef:
jehowi schreef:Europe is heel sterk live. Echt de moeite waard. Zuivere stem, goede muzikanten. Jammer dat ze worden afgestempeld als een one hit wonder, want dat zijn ze zeker niet.

ik wil ze in principe wel zien zalle, ben dan toch daar he :mrgreen: maar ik krijg gewoon geen "harder" nummer gevonden. Of misschien zoek ik gewoon niet goed :?

Cat,zo hard als in u koppeke zit gaat ge niet vinden :mrgreen:

Veel harder dan deze link spelen die niet,

http://www.youtube.com/watch?v=hHwHGdVNpnQ
0
Lemmy: "we never let you down before"
Mikkey: "we did once"
Lemmy: "yeh but i think we got away with it"

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor lost_soul_DT » 03 feb 2012, 23:05

Adrenaline Mob

Naar aanleiding van de nieuwe namen die vandaag aan de affiche zijn toegevoegd heb ik besloten Adrenaline Mob te bespreken, als toevoeging voor dit topic. :)
Adrenaline Mob is een niet zo gekende band aangezien ze nog niet zo lang bestaan. Ze zijn dan ook vooral bekend door de hopen persaandacht rond het hele Dream Theater gedoe. Adrenaline Mob is een Amerikaanse Heavy Metal band, een supergroep gesticht in het voorjaar van 2011 door Mike Portnoy (ex-drummer Dream Theater), Rusell Allen (Symphony X) en Mike Orlando (solo gitarist).

Op 9 Augustus 2011 bracht Adrenaline Mob zijn Naamloos Debuut EP uit. Onafhankelijk (wederom zonder platenlabel dus) en 5 nummers tellende. Ik was over deze EP niet zo enthousiast: de nummers op zich zijn wel goed, maar lichtelijk inspiratieloos en naar mijn mening kan iedere goede beginnende band zo'n nummers schrijven. Ook stelt Portnoy's drumwerk op deze EP helemaal niets voor, als je weet hoe goed hij wel was bij Dream Theater. hun Black Sabbath cover van 'The Mob Rules' was daarentegen wel erg sterk en geslaagd.
Na de release van deze EP volgde een Amerikaanse tour samen met Godsmack.

Deze Domper liet Adrenaline Mob echter niet afschrikken en op 1 januari 2012 tekende de band zijn platencontract met Atlantic Records. op diezelfde dag nog liet Adrenaline Mob de releasedatum van hun full album 'Omerta' aankondigen. Het album zal 11 nummers tellen en uitgegeven worden op 13 maart 2012. Inmiddels heeft de band ook zijn single 'Undaunted' op Youtube gegooit en om eerlijk te zijn is deze single al een heel ander paar mouwen. Ondanks de kritiek van sommigen dat het nummer te sterk op Godsmack lijkt (wat de fout is van de gitarist), vind ik het toch een zeer sterk en indrukwekkend nummer, waar de drums al veel beter tot hun recht komen. Ook klinkt Rusell Allen fantastisch in dit nummer, en hoor ik hem zelfs liever zingen bij Adrenaline Mob dan bij Symphony X. Ook de Preview tracks (bv. indifferent) klinken veelbelovend. Een wereldtour zal volgen (Graspop en Gods Of Metal zijn al bevestigd).

Ik vind dat deze band iets té veel (onterecht!) kritiek krijgt door een aantal Dream Theater en Symphony X fans, gewoon om de reden dat Adrenaline Mob niet is zoals ze wel verwacht hadden, met andere woorden: geen progressive metal dus. Blijkbaar hebben deze individuen niet door dat Progressive Metal niet het enige goede genre op deze planeet is, en dat Adrenaline Mob is opgericht louter voor de fun, en niet om Dream Theater te beconcureren.

Dé reden waarom Adrenaline Mob de moeite waard is om live te bekijken op Graspop is hen live perfomance: Mike Portnoy, Russell Allen en Mike Orlando zijn immers niet van de minsten en bovendien heb ik over hun Amerikaanse optredens overigens al erg veel positiefs gehoord. Ik vermoed dat ze op Graspop niet zullen teleurstellen en zeker de moeite waard zullen zijn.

Hun laatste single Undaunted is overigens hier onderaan te beluisteren!

0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor ydnar » 04 feb 2012, 16:34

75metallicat schreef:

Kijk hier eens:
http://www.youtube.com/watch?v=mHiVid_fpGg
http://www.youtube.com/watch?v=4nObKsYu ... re=related
En dan mijn persoonlijke favorieten van hun, die toch wel iets minder hard zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=5gU5Vg2J ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=7FckTNOT ... re=related
0

Ashladan member
Feedback:

Berichtdoor Leviathan » 05 feb 2012, 17:33

lost_soul_DT schreef:Adrenaline Mob

Het nummer geeft mij zo een Disturbed-gevoel (de groep)
0

Share / Delen

• Volgende

Keer terug naar Graspop metal meeting