Ashladan op Facebook Ashladan op Twitter Ashladan op Google Plus Ashladan forum feed

Eerste festival

Headbangen maar!
Ashladan newbie
Feedback:

Eerste festival

Berichtdoor NickyBoes » 26 mei 2011, 11:04

Hey!

Graspop gaat, naar alle waarschijnlijkheid, mijn eerste festival worden. Heeft er iemand tips die ik zeker kan gebruiken? Ik heb al enkele zaken doorgelezen, maar ik kan nog steeds handige tips gebruiken! =)
Ik had ook nog een deel vragen zoals:
-Hoe zit het met douchen? Zou dit iedere dag moeten lukken? Of is dat veel te veel aanschuiven?
-Ik had ergens wat gelezen van een gsm oplader op batterijen? Is dit handig? En waar zou ik dat kunnen vinden? (GSM is broodnodig als gsm en als fototoestel...)
-Hoe zit dat met je tentje? Je tent staat daar, maar je gaat er dan vanuit dat niemand even zomaar je tent in komt om je slaapzak of zo eruit te halen?
-Mag je, als je combi gaat, zomaar naar de parking naar je auto toe voor eventueel drank of andere spullen te gaan bijhalen?

Zover mijn vragen die nu in me opkomen. Er zal nog wel bijkomen waarschijnlijk. :mrgreen:
0

Advertisement

Ashladan member
Feedback:

Re: Eerste festival

Berichtdoor mr killie » 26 mei 2011, 11:13

Douche kunt ge normaal gezien elke dag doen en dat koste vorig jaar een half bonnetje dacht ik. Maar de douche zijn wel maar op bepaalde uren open, maar meestal moet je daar niet lang aanschuiven.
Zowel op de camping als op het festival terrein staan palen waaraan je je gsm kan opladen daar hangen verschillende soorten van opladers aan die paal.
Normaal gezien komt er niemand zomaar in je tent dat kan gebeuren maar het gebeurd heel weinig, hiervoor is er een heilige tip maakt contact met de mensen die in de tent naast jouw tent liggen als die dan aan hun tent zijn en ze zien een vreemd iemand binnengaan dan kunnen zij iets doen (Heeft ervoor gezorgd dat mijn buren vorig hun spullen niet zijn kwijt geraakt.)
0
concerts en festivals 2012
19/02 Full of Hate Trix
23/03 Korn AB

06/04 Debauchery De Rots
19/05 Clamotterock Herenthout
21/06-24/06 Graspop
27/07 Suikerrock Tienen
15/10 Sabaton AB (Ancienne Belgique)
18/10 Overkill Trix
04/11 Heidenfest Trix
More to follow

Ashladan newbie
Feedback:

Berichtdoor NickyBoes » 26 mei 2011, 11:22

Dankje voor de snelle reactie!

En die palen, dan moet je daar een uur of langer aan wachten terwijl je gsm oplaadt?
Douchen is 1 munt dacht ik te lezen op de site van Graspop :)
De wasbakken mag je wel gewoon gratis gebruiken?
Bestaat er een haardroger op batterijen?! Of kan je daar ergens een haardroger aansluiten?
Niet dat het zo hard nodig is, maar zou toch leuk zijn om wat deftig te kunnen rondlopen.
0

Site Admin
Feedback:

Berichtdoor demon » 26 mei 2011, 11:42

NickyBoes schreef:Dankje voor de snelle reactie!

En die palen, dan moet je daar een uur of langer aan wachten terwijl je gsm oplaadt?
Douchen is 1 munt dacht ik te lezen op de site van Graspop :)
De wasbakken mag je wel gewoon gratis gebruiken?
Bestaat er een haardroger op batterijen?! Of kan je daar ergens een haardroger aansluiten?
Niet dat het zo hard nodig is, maar zou toch leuk zijn om wat deftig te kunnen rondlopen.

Opladen kan heel lang duren, die laders zijn gewoon kut.

Wasbakken zijn gratis ja, maar daar zou ik toch niet mijn haar in willen wassen, daar worden tanden gepoetst, eet materiaal gepoetst... :unsure: .
0
what was won? what whas lost? will our deeds be remembered? Are they written on stone or in sand?
Take a look at the open gate! Walk on and don't be afraid!

The number of the beast
Feedback:

Berichtdoor MissMetal » 26 mei 2011, 11:47

douchen doe ik elke morgen, wanneer ik voor de eerste keer wakker wordt van de snikhete zon op mijn tentje (heel vroeg 's ochtends)... op dat moment is er geen douchefile, en ben je daar bijna alleen, dus heb je lekker tijd om je haar te wassen in het flutdouchestraaltje.

Mijn gsmlader op batterijen heb ik ooit op een vliegtuig gekocht, maar die vind je ook bij veel online winkels. Na even googlen vond ik hem onderandere hier: http://www.festivalking.com/festival-ac ... lader.html

Qua diefstal: je tent blijft inderdaad staan met je slaapzak en kleren erin, maar al de rest gaat bij mij in een safetylocker, die staan in de 24h zone en huur je voor een weekend, alleen jij hebt de sleutel.

Je loopt sowieso zoveel je wil heen en weer naar de parking, maar ik zou toch aanraden om zoveel mogelijk in 1 keer heen en weer te sleuren... de weg van je tent naar de parking kan nogal lang zijn...
0
If people were meant to POP out of bed, we'd all sleep in toasters

Ashladan Hero
Feedback:

Berichtdoor mrds » 26 mei 2011, 11:50

maar zou toch leuk zijn om wat deftig te kunnen rondlopen.

Blijft een festival he :lol:
Maar uhm ik heb daar toch nog geen enkele keer een stopcontact gezien op de camping
0
Koning? ik ben een foking GOOOOD
De naam is Hoos... Dimi Windhoos!

Ashladan newbie
Feedback:

Berichtdoor NickyBoes » 26 mei 2011, 11:51

Wasbak was dan ook enkel voor tanden ;)
MissMetal schreef:douchen doe ik elke morgen, wanneer ik voor de eerste keer wakker wordt van de snikhete zon op mijn tentje (heel vroeg 's ochtends)... op dat moment is er geen douchefile, en ben je daar bijna alleen, dus heb je lekker tijd om je haar te wassen in het flutdouchestraaltje.

Als je je haar hebt gewassen, laat je het dan zo drogen, of heb je daar ergens stroom? =D

En die lockers, dat was 15euro voor het hele weekend??
0

The number of the beast
Feedback:

Berichtdoor MissMetal » 26 mei 2011, 11:55

NickyBoes schreef:Wasbak was dan ook enkel voor tanden ;)
MissMetal schreef:douchen doe ik elke morgen, wanneer ik voor de eerste keer wakker wordt van de snikhete zon op mijn tentje (heel vroeg 's ochtends)... op dat moment is er geen douchefile, en ben je daar bijna alleen, dus heb je lekker tijd om je haar te wassen in het flutdouchestraaltje.

Als je je haar hebt gewassen, laat je het dan zo drogen, of heb je daar ergens stroom? =D

En die lockers, dat was 15euro voor het hele weekend??

Ik laat het altijd zo drogen, op een halfuurtje was het vorig jaar droog (hittegolf)
De lockers zijn 15 € + 5 euro borg als ik het me goed herinner, maar die zijn hun geld zeker waard. Alles zit bij mij in die lockers: gekochte goederen (cd's, schoenen, t-shirts, hoodies, andere bandmerchandise), voorraad sigaretten, portemonnee, autosleutels, enzovoort...

Ik denk trouwens dat een haardroger op batterijen bestaat hoor, maar ik kan me niet inbeelden dat daar veel power achterzit om veel haar te drogen (ik heb redelijk veel en lang haar, als ik mijn haar droog met een gewone haardroger is het al een serieus werk)
0

Ashladan newbie
Feedback:

Berichtdoor NickyBoes » 26 mei 2011, 13:13

mrds schreef:

Maar uhm ik heb daar toch nog geen enkele keer een stopcontact gezien op de camping

Indeed,, daarom dat ik er niet op hoopte hoor! Anders zou ik ook gewoon niet gaan :wink:

Verder aan iedereen nog bedankt voor de snelle antwoorden! Dan kan ik stilletjes aan eens beginnen kijken voor alles wat ik nodig heb.
0

Metalgod
Feedback:

Berichtdoor icetea » 26 mei 2011, 13:27

NickyBoes schreef:
mrds schreef:

Indeed,, daarom dat ik er niet op hoopte hoor! Anders zou ik ook gewoon niet gaan :wink:

Verder aan iedereen nog bedankt voor de snelle antwoorden! Dan kan ik stilletjes aan eens beginnen kijken voor alles wat ik nodig heb.

Dieje mrds moet ge niet altijd geloven,er zijn wel stopcontacten zulle :wink:
Maar vergeet uwe verlengkabel dan niet :lol:
0
Lemmy: "we never let you down before"
Mikkey: "we did once"
Lemmy: "yeh but i think we got away with it"

Ashladan newbie
Feedback:

Berichtdoor Cjmormon » 26 mei 2011, 14:20

Jow guys nemen jullie iets van een koelbox achtig ding mee? of rippen ze die van me als ik die meeneem?
0

The number of the beast
Feedback:

Berichtdoor MissMetal » 26 mei 2011, 14:22

Cjmormon schreef:Jow guys nemen jullie iets van een koelbox achtig ding mee? of rippen ze die van me als ik die meeneem?

Ik heb zo'n koeltas van de aldi met drank die ik meeneem, die blijft wel in de tent staan... tot nu toe niet gepikt geweest...
0

member
Feedback:

Berichtdoor Adnihil » 26 mei 2011, 15:53

NickyBoes schreef:-Mag je, als je combi gaat, zomaar naar de parking naar je auto toe voor eventueel drank of andere spullen te gaan bijhalen?

Ja, je mag weg gaan wanneer je wilt. Buiten zijn er ook verschillende fastfood trucks waar je hamburgers en hot-dogs enz kan kopen.